Niemal dwie trzecie graczy Hearts of Iron IV korzysta z modyfikacji

LM
2019/10/24 12:13
3
0

Reżyser gry – Dan Lind – przekonuje, że właśnie na tym twórcom zależało najbardziej.

Jeśli pochylimy się na chwilę nad strategiami wydawanymi przez studio Paradox Interactive, to z pewnością nie umknie naszej uwadze bogaty wybór rozmaitych, popremierowych, płatnych i darmowych dodatków. To jest coś, do czego wydawca przyzwyczajał nas od lat i na tę chwilę, zapowiedź kolejnych DLC jest dla fanów jedynie kwestią czasu. Jednak jest to jedynie jedna strona medalu, bo w parze z licznymi DLC gry Paradoksu wyróżniają się także niezwykle zaangażowaną sceną modderską. To widać szczególnie w przypadku gry Hearts of Iron IV, w które – zdaniem reżysera tytułu Dana Linda – gra ponad 64% użytkowników.

Niemal dwie trzecie graczy Hearts of Iron IV korzysta z modyfikacji

GramTV przedstawia:

Oczywiście także na to moglibyśmy spojrzeć dwojako i forsować wniosek, że Hearts of Iron IV nie jest grywalne bez modów, ale jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że właśnie na tym zależało twórcom, to całość nabiera innego wymiaru. W rozmowie z redakcją PCGamesN Dan Lind ujawnił podczas PDXCON 2019, że twórcy postawili przede wszystkim na scenę modderską. Lind przyznał, że studio nie podeszło najlepiej do kwestii modów przy okazji Hearts of Iron III, a kontynuacja miała wybić się na błędach poprzedniej odsłony. Wygląda na to, że się udało, bo jak ujawnił Lind, fani strategii najczęściej proszą nie o nową zawartość czy poprawki od twórców, ale wszelkie usprawnienia, które pozwolą im lepiej zarządzać zawartością przygotowaną przez społeczność.

Korzystając z okazji, Lind zachwalał też nowe mechaniki, które pojawią się w zapowiedzianym niedawno dodatku La Resistance. Przyznał, że nawet jeśli sama koncepcja ruchu oporu brzmi nieźle, to w strategiach o takiej skali działania te były zazwyczaj monotonnym, niewiele znaczącym dodatkiem, ale Paradox postanowił to zmienić. Lind wskazał na wiele mechanik powiązanych z nowinkami, które pozwolą nam działać zarówno na korzyść, jak i przeciwko członkom ruchu oporu. Jak całość wypadnie w praktyce? Wciąż nie znamy daty premiery dodatku, ale ta powinna pojawić się już niedługo.

Hearts of Iron IV zadebiutowało w czerwcu 2016 roku wyłącznie na PC.


Kup gry i dodatki z serii Hearts of Iron w sklepie Sferis.pl.

Komentarze
3
Usunięty
Gramowicz
24/10/2019 17:34

O tak o Skyrimie i Falloucie zapomniałem, jest jeszcze wielkie takich gier.

default1
Gramowicz
24/10/2019 15:33
KucharzSnaf napisał:

Modyfikacje potrafią wydłużyc żywotność gry o kilka, a nawet i kilkanaście lat idealnym przykładem są takie gry jak Gothic, Warcraft 3, seria GTA, największe korporacje typu EA czy Ubisoft o tym wiedzą więc ich nowe gry praktycznie nie mają żadnych możliwości modowania.

Skyrim, Skyrim, który będą grą defakto z 2011 roku + Special edition, jest nadal popularniejszy (ilość osób w grze) niż wiele lat młodszy.. Wiedźmin 3, ale ktory ma tak <<<ograniczone>>> a wręcz niewykonalne modowanie 90% apektów gry, że aż szkoda słów... ;/

Gdybyby seria o Asasynach była tak otwarta dla moderow jak gry paradoxu/skyrim.. byłby koniec Nudą, monotonią i powtarzalnością już po kilku godzinach gry, ale nie.. lepiej zablokować pliki gry/snilnik - tak Zablokować aby praktycznie niczym się ich otworzyć nie dało, by zabić modding. Jeszcze konsolowcy by za bardzo zaczeli szczekać na forum ubicrapu.

Usunięty
Gramowicz
24/10/2019 13:52

Modyfikacje potrafią wydłużyc żywotność gry o kilka, a nawet i kilkanaście lat idealnym przykładem są takie gry jak Gothic, Warcraft 3, seria GTA, największe korporacje typu EA czy Ubisoft o tym wiedzą więc ich nowe gry praktycznie nie mają żadnych możliwości modowania.




Trwa Wczytywanie