Obsidian chciałoby zrobić Pillars of Eternity 3, ale najpierw musi odkryć, co poszło źle przy Deadfire

LM
2019/11/09 18:47
5
0

Mimo bardzo pozytywnego odbioru gra nie sprzedała się za dobrze. Obsidian chce wiedzieć, dlaczego tak jest.

Jeśli myśleliście, że niedawne przejęcie studia Obsidian Entertainment przez Microsoft na dobre pogrzebało serię Pillars of Eternity, to okazuje się, że u podstaw odesłania serii na ławkę rezerwowych leżą zupełnie inne czynniki. Jakie? To właśnie planują ustalić twórcy. Główny projektant serii, Josh Sawyer, rozpoczął w sieci wątek poświęcony przyczynom, które zadecydowały o stosunkowo słabej sprzedaży tytułu. I to nie tylko względem pierwszej odsłony serii, a jej głównych konkurentów w postaci Divinity: Original Sin 2 czy Pathfinder: Kingmaker. Gdy uda się dojść do przekonujących wniosków, to być może Obsidian zabierze się do prac nad Pillars of Eternity III.

Obsidian chciałoby zrobić Pillars of Eternity 3, ale najpierw musi odkryć, co poszło źle przy Deadfire

Największym problemem twórców jest fakt, że ani recenzje mediów, ani opinie graczy nie są w stanie jednoznacznie określić, co tak właściwie nie zagrało odpowiednio przy Pillars of Eternity II: Deadfire. Średnia ocen w serwisie Metacritic jest porównywalna z wynikami pierwowzoru, a głosy graczy skupiały się przede wszystkim na potknięciach scenariusza i stosunkowo niskim poziomie trudności w dniu premiery. Sawyer spekuluje, że być może pierwsze Pillarsy w pełni zaspokoiły apetyt graczy na tę formułę, popełniono jakieś błędy przy kampanii promocyjnej gry, a może zwyczajnie Deadfire nie jest na tyle dobre, żeby przekonać do siebie graczy. Zdaniem Sawyera nie chodzi tu nawet o mechanikę walk z przeciwnikami, która znacząco różni się od tej, jaką oferuje Divinity: OS 2. Fakt, tytuł Lariana sprzedał się o niebo lepiej, ale również lepiej sprzedało się RPG Pathfinder, które podobnie jak Pillarsy oferuje walkę w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą.

GramTV przedstawia:

Twórca ma nadzieję, że znajdą się osoby, które będą w stanie dokładnie wyliczyć wszystkie grzechy nowych Pillarsów, tak by Obsidian, mógł wprowadzić poprawki przy okazji trzeciej odsłony. Oczywiście jeszcze niczego oficjalnie nie zapowiedziano, ale fakt, że deweloperzy chcą kontynuować serię, wskazuje, że nie zamierzają poprzestać już jedynie na trójwymiarowych RPG-ach w stylu The Outer Worlds.

Pillars of Eternity II: Deadfire ukazało się w maju 2018 roku na PC.


Kup Pillars of Eternity w sklepie Sferis.pl.

Komentarze
5
dariuszp
Gramowicz
10/11/2019 15:14

Może nie ma co daleko szukać? Nie ma aż tak dużego rynku na tego typu gry już. Dzisiaj ludzie preferują bardziej filmowe tytuły.

Więc jak nagle kupa firm rzuciła się za robienie spadkobiercy czegoś tam z izometrycznym rzutem kamery to rynek się szybko przesycił.

Sam grająć w oba Divinity i pierwszy Pillars - odstawiłem Pillars 2 na później.

KadwaO
Gramowicz
10/11/2019 00:28

W sumie niedawno skończyłem 1 i 2 to mogę postarać się trochę wypowiedzieć... Co do konkurencji w postaci wymienionych w artykule gier:

  • Pathfinder: Kingmaker - po pierwsze mamy doczynienia z pewną marką, gdzie znajdą się osoby, które jak zobaczą tytuł to się od razu rzucą, ponadto był reklamowany dodatkowym trybem mistrza gry (podobnie jak drugi tytuł)
  • Divinity - system żywiołów oraz dobra oprawa są bardziej atrakcyjne w porównaniu niż to co oferują Filary

Co do Filarów to cóż jedynka bez dania na początku kredytu zaufania i początkowego samozapracia odrzucała. Sam mam gro zjanomych, którzy nie mogil wysiedzieć przy grze więcej niż 20h... i w sumie się trochę nie dziwie, część mechanik ze zmarnowanym potencjałem, monotonne walki i niedoróbki fabularne mocno raziły... Dówjka szła podobną drogą przy okazji zmieniając setting na piracki ( co w sumie też mogło odrzucić część osób na starcie ) + zadania poboczne jakie mamy całkowicie nie pasują do tego co dzieje w głównym wątku... Jak w jednyce mieliśmy gro zadań związanych z próżnorodnymi, bo wynikało to z sytuacji w jakim znajduje się główny wątek.

To co mógłbym zalecić jako fan Tyranny - to skupienie się na bardziej zamkniętych i dopracowanych wątkach (albo nad Tyranny 2 ^_^ ), bardziej skompresowanej historii stawiajacej w dużej mierze na dialogach, wyborach i ich konsekwencjach niż na walce.

MisticGohan_MODED
Gramowicz
09/11/2019 23:20

Mnie tam 2 część się podobała.




Trwa Wczytywanie