Deweloperzy z Valve chcą zrobić kolejne gry w ramach marki, ale duży wpływ na ich plany, będzie miał odbiór zapowiedzianego wczoraj tytułu.
Jeśli ubolewacie nad faktem, że po latach oczekiwania na kolejną grę z serii Half-Life studio Valve opracowało grę wyłącznie z myślą o VR, to mamy dla Was dobre wieści. Okazuje się, że wytężone prace nad zapowiedzianym wczoraj Half-Life: Alyx pozwoliły na nowo ożywić uniwersum w wyobraźni deweloperów, co oznacza, że być może doczekamy się kolejnych gier z cyklu. Takimi informacjami uraczył nas David Speyrer w rozmowie z redakcją The Verge. Zapytany o dalsze losy serii wspomniał, że możemy spodziewać się dalszych praca nad marką; przyznał, że „nie jest żadnym zaskoczeniem, że wiele osób w Valve czekało na powrót serii od dawna, a nowe doświadczenia jedynie wzmocniły to uczucie”.
GramTV przedstawia:
Jednocześnie Speyrer oznajmił, że podczas prac nad projektem VR twórcy odkryli nowe sposoby na opowiadanie historii z wykreowanym światem i bohaterami, jednocześnie były to dla nich nowe doświadczenia z mechanikami rozgrywki, które utwierdziły ich w przekonaniu, że mogą teraz pójść dużo dalej niż do tej pory. Oczywiście dodał, że nie należy tu uprzedzać faktów, bo wiele zależy od tego, jak zostanie przyjęte Half-Life: Alyx, ale twórcy chętnie pójdą za ciosem.
Half-Life 3 potwierdzone? Dalej nie, ale wydaje się teraz prawdopodobne bardziej niż kiedykolwiek. Zanim jednak popadniemy w skrajny optymizm, warto dodać do omawianych rewelacji łyżkę dziegciu, bo jak słusznie zauważyliście wczoraj, Valve bada rynek za pośrednictwem technologii, z której wciąż jedynie niewielki procent użytkowników platformy Steam. Czy Half-Life: Alyx zadziała jako system seller dla pecetowych gogli VR? Trudno powiedzieć, ale jeśli gra będzie wybitna, to niewykluczone, że zachęci sceptycznych graczy do sięgnięcia po nowe formy rozrywki.
Half-Life: Alyx ukaże się w marcu 2020 roku dla gogli Valve Index, HTC Vive, Oculus Rift i Windows Mixed Reality.
Ludzie, nie popełniajcie błędu. Nie potrzeba gogli Valve Index za 5000 zł, bo one wcale nie są najlepsze na rynku.
Od roku używam gogli Samsung HMD Odyssey+ i to właśnie są najlepsze obecnie gogle biorąc też pod uwagę rozsądną cenę. Każde z gogli mają swoje plusy, ale i minusy.
Valve Index - szerszy kąt widzenia bo ok 140" wobec 110 stopni w konkurencji (w tym Odyssey+) ALE... panele LCD tylko, a nie OLED jak w Odyssey+ oraz cena gogli realnie 3x wyższa niż Odyssey+. Odyssey+ ma ekran OLED, który ma wyższą rozdzielczość od Index (2880x1600, a nie 2880x1440. jest różnica) oraz piekną czerń i kolory w obrazie.
Jak donosza youtubrzy, kontrolery Valve Index mają wciąż problem techniczny, że lewy kontroler lub prawy klika niewłaściwie, dziwny jest przycisk. Miesiące po premierze.
Obecnie warto zamówić z Amazon.com (sklepu amerykańskiego) za około 299$ gogle Samsung HMD Odyssey+. Wersja z Plus na końcu. Amazon.com bierze na siebie VAT i cło do Polski, bierze na to zaliczkę około 78 dolarów. Sciągnałem drugie takie gogle w czerwcu 2019 jak była promosja na nie na Amazon.com i cena była własnie 299$ za nowe, sprzedawane przez Amazon.com (a nie jakies prywatne osoby czy firmy). Odyssey+ kosztuje typowo 499$, ale realnie nie ma miesiąca by nie było promocji. Warto kupić właśnie te gogle, a nie Rift S (o wiele, wiele gorszy sprzęt) czy drogie Valve Index...z gorszym ekranem bo LCD.
Odyssey+ dzięki darmowej aplikacji ReVive umożliwia granie we wszystkie gry Oculus Rift, HTC Vive oraz Windows Mixed Reality... oraz ma tzw .anti-SDE czyli filtr przeciwko niechcianemu efektowi pikseli w obrazie (czego nie ma konkurencja). Do tego wbudowane słuchawki AKG. Mówie wam, rewelacja, a mam ten sprzęt od grudnia 2018.
Nie warto przepłacać i kupować nic innego. Odyssey+ jest wciąż najlepszym sprzętem do kupienia patrząc całościowo na parametry techniczne. Pozdrowienia.
Kotleciq
Gramowicz
23/11/2019 14:26
Wpadnij na pomysł, aby zrobić grę z serii, na której kontynuację czekają miliony graczy
Wybadaj rynek, który dostaje orgazmu za każdym razem gdy w zasięgu wzroku pojawi się liczba "3" oraz słowa "Valve" i "Half-Life".
Stwierdź, że trzeba kuć żelazo póki gorące
Zapowiedz grę
Patrz jak tłumy wiwatują
Oznajmij im, że gra wyjdzie tylko na VR, które posiada <0,9% użytkowników steam
Mów wszystkim, że inaczej się nie da i zasugeruj, że jak gra się nie sprzeda dobrze, to nie będzie innych gier z serii.
Grę zakupił ułamek użytkowników, którzy posiadali sprzęt do VR. jakiś niewielki ułamek zakupił sprzęd pod grę.
Gra się nie sprzedała, utopiłeś pieniądze.
Zastanawiaj się co poszło nie tak.
Sewycz
Gramowicz
23/11/2019 12:59
Co za bzdura. Umowmy sie - Half Life 3 nie potrzebuje zadnej szansy, miliony graczy oddalyby majatek za mozliwosc polizania trojki przez szybe.