Nie da się ukryć, że zaplanowana na końcówkę 2020 roku nowa generacja konsol jest jednym z najważniejszych branżowych tematów w ostatnim czasie i raczej pozostanie nim na długo. O konsolach wiemy wciąż niewiele, szczególnie jeśli mowa o konkretach, co skłania użytkowników sieci do przekopywania się przez rozmaite patenty w poszukiwaniu rozwiązań, które znajdziemy w PlayStation 5 i Xbox Scarlett. Tym razem poświęcimy nieco więcej uwagi Sony, które w ostatnim czasie zarejestrowało kolejne interesujące patenty.
Według jednego z nich opatentowany wcześniej kontroler konsoli PlayStation 5, który zapewne pojawi się na rynku jako DualShock 5, może zostać wyposażony w specjalne powierzchnie z czujnikami biometrycznymi. Te będą badać wilgotność naszej skóry, ruchy mięśni i rytm bicia serca. Po co to wszystko? Zapewne, żeby „namacalnie” sprawdzić, jak poszczególni gracze reagują na określone wyzwania przygotowane w grach. Kontroler będzie wiedział, kiedy się stresujesz, kiedy jesteś poirytowany i w jakich sytuacjach wykonujesz nerwowe ruchy. Ale do czego to potrzebne?
Tu zdaje się przychodzić z pomocą patent na PlayStation Assisant, czyli specjalnego asystenta rozgrywki, którego zdaniem według patentu, ma być również poprawa samopoczucia graczy podczas zabawy. Ten ma uaktywniać się szczególnie w czasie, gdy utkniemy na jakimś trudniejszym etapie. Wszystko to wydaje się nieco dziwne – wyobraźcie sobie, jak pad mówi „skręć tutaj” albo „unik, teraz”. Ostatecznie czujniki biometryczne mogą mieć też zastosowanie w projektowaniu mechanik, bo jeśli okaże się, że sporo graczy denerwowało się w tym samym punkcie, to być może jest to wina twórców.
To jednak nie koniec nowinek z patentów, gdyż według kolejnego wniosku Sony zamierza wprowadzić nieco innowacji do sposobu, w jaki gracze dzielą się rozgrywką. Obok standardowego przesyłania screenów i gameplayów, gracze będą mogli stworzyć coś na kształt krótkiego demka, w którym inni gracze ograją ten sam fragment tytułu. Całość jest bardzo niejasna, ale z wniosku wynika, że gracze nie tylko będą mogli wyszukiwać zawartość poprzez określone kryteria, ale nawet rozegrać etap z twórcą jako duchem. Ponownie, jeśli wszystko zadziała, jak należy, to możemy mieć raportowanie bugów twórcom z dokładnym odwzorowaniem warunków ich występowania, które twórcy sprawdzą sobie sami.
Warto przy okazji wspomnieć, że w ostatnim czasie Sony otworzyło własny oddział do badania sztucznej inteligencji, który obok gier ma zająć się także grafiką i gastronomią. Tym samym, możemy podejrzewać, że narzędzie pokroju PlayStation Assisant jest jak najbardziej realne w dobie PlayStation 5.
PlayStation 5 zadebiutuje w okolicach okresu świątecznego w 2020 roku. Według plotek oficjalny debiut nastąpi 20 listopada, a za sprzęt zapłacimy 499 dolarów.
Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl