Od wczoraj na platformie Steam dostępny jest pierwszy komponent zestawu Halo: The Master Chief Collection – Halo: Reach. Okazuje się, że nawet jeśli Microsoft miał jeszcze jakiekolwiek wątpliwości związane z wydaniem gry w sklepie Valve, to gracze szybko je rozwiali. W ciągu kilku godzin od rynkowego debiutu pecetowej wersji ta znalazła się już w pierwszej piątce najchętniej ogrywanych tytułów na Steam, a w pewnym momencie wskoczyła nawet do top 3.
Nawet jeśli tytuł nie pobije rekordów popularności, to i tak jak dotąd w sklepie Valve uruchomiło go już ponad 160 tysięcy graczy, a ponad 70 tysięcy z nich wciąż okupuje serwery w chwili pisania wiadomości. Jednocześnie gracze wystawili produkcji 343 Industries już ponad 1,5 tysiąca recenzji, które zdecydowanie przemawiają na korzyść gry. Cóż, poczekamy, jak rozwinie się sytuacja, ale na tę chwilę można śmiało stwierdzić, że przeniesienie Halo na PC jest strzałem w dziesiątkę.
Halo: Reach oryginalnie ukazało się w 2010 roku jako tytuł ekskluzywny konsol Xbox 360. Jest to czwarta odsłona cyklu, ale stanowi zarazem prequel do całej serii, więc okazała się najlepszym wyborem dla przetarcia szlaków Halo: The Master Chief Collection na PC. Na potrzeby pecetowej wersji odświeżono oprawę wizualną tytułu, by ta prezentowała się dobrze dla rozdzielczości 4K i 60 FPS.
Obok tego twórcy postarali się też o wsparcie dla klawiatury i myszy, monitorów ultrapanoramicznych, technologii adaptive sync, regulacji pola widzenia, a nawet na możliwość wprowadzania do niej nieoficjalnych modyfikacji przez graczy. Ostatnia z nowinek jest jeszcze na wczesnym etapie, ale już na premierę gracze mogą bawić się z modami w trybie single player.
Jeśli planujecie dołączyć do zabawy, to poniżej załączyliśmy listy minimalnych i zalecanych wymagań sprzętowych Halo: Reach.