W 2019 roku na Steamie ukazało się więcej gier niż w 2018, ale tempo wzrostu wyraźnie spowolniło względem ubiegłych lat. Zdecydowanie spadła też liczba nabytych gier.
W 2019 roku na Steamie ukazało się więcej gier niż w 2018, ale tempo wzrostu wyraźnie spowolniło względem ubiegłych lat. Zdecydowanie spadła też liczba nabytych gier.
8415 gier zadebiutowało na Steamie w 2019 roku – wylicza SteamSpy. W ciągu poprzednich 12 miesięcy liczba ta wyniosła 8167. Liczba gier wydawanych na platformie Valve w skali roku nadal więc rośnie, ale tempo wzrostu wyraźnie spada – jest najmniejsze od 2014 roku, kiedy zaczął się galopujący przyrost (z 557 na 1609). Od tamtej pory liczba gier trafiających na Steam rosła o ok. 2000 sztuk.
SteamSpy podaje ponadto liczbę gier nabytych w 2019 roku przez użytkowników platformy. Wynosi ona 127 milionów i oznacza “wszystkie kopie gier wypuszczonych w danym roku i nabytych przez graczy dożywotnio poprzez zakup, darmowe pobranie lub otrzymanie od kogoś”. Najbardziej uderzający jest spadek względem 2018 roku, kiedy nabyto aż 242 miliony gier na Steamie.
Być może do takiego stanu rzeczy przyczyniła się silniejsza konkurencja ze strony przede wszystkim Epic Games Store (choć trzeba przy tym pamiętać, że wspomniana liczba nie oznacza samej sprzedaży i nie dysponujemy danymi, ile egzemplarzy gier na Steamie zostało sprzedanych w 2019 roku). Wśród innych przyczyn wymienia się wzrost znaczenia tytułów traktowanych jak usługi, a więc ze znacznie dłuższym okresem żywotności.
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że zarówno średnia, jak i mediana cen gier wypuszczonych na Steamie w 2019 roku była wyższa o 1 dolara niż w roku 2018. Obie wartości wzrosły rok do roku po raz pierwszy od 2014 roku. Może to wynikać z premiery mniejszej liczby tańszych produkcji.