Na ray tracing w Doom Eternal raczej będziemy musieli poczekać

Wincenty Wawrzyniak
2020/01/27 14:20
2
0

Deweloperzy ze studia id Software dopiero zaczęli prace nad implementacją technologii ray tracingu w swojej produkcji.

Choć wiemy już, że Doom Eternal będzie korzystać z technologii ray tracingu, tak istnieje spore prawdopodobieństwo, że na wsparcie dla tej funkcji, tak czy siak, będziemy musieli poczekać. Informacje na ten (i nie tylko) temat pojawiły się w wywiadzie, którego udzielił serwisowi Digital Foundry producent wykonawczy wspomnianego tytułu id Software. Mężczyzna poinformował w nim, że deweloperzy dopiero zaczęli prace nad implementacją technologii ray tracingu i na ten moment przyglądają się konkretnym rozwiązaniom. Pamiętajmy jednak, że do premiery Doom Eternal wciąż zostały jeszcze niecałe dwa miesiące – gra zadebiutuje na rynku 20 marca – więc bardzo możliwe jest, że do tego czasu twórcy zdążą zaimplementować w grze śledzenie promieni. Prawdopodobna jest też opcja dodania technologii później, na przykład w formie aktualizacji. Oprócz tego Stratton zdradził również, że zespół ma w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów odnośnie ray tracingu.

Na ray tracing w Doom Eternal raczej będziemy musieli poczekać

Nasz zespół odpowiedzialny za silnik składa się z największych fanów nowych technologii, więc dość ciężko było nam ich od tego oderwać – to taka nowa, lśniąca zabawka. Jednak gdy chodzi o to, żeby wypuścić grę na rynek i żeby była na czas oraz na najwyższym możliwym poziomie dopracowania – musieliśmy powstrzymać się od tamtych działań. (...) Jest to coś, czemu oni (zespół odpowiadający za silnik) dopiero zaczynają się znów przyglądać. I szczerze mówiąc to mają kilka ciekawych pomysłów – nie chcę jednak zdradzać zbyt wiele w tej kwestii, bo kto wie, co dokładnie zrobimy. Jednak tę technologię można wykorzystać do czegoś więcej, niż tylko odbić, cieni czy oświetlenia w czasie rzeczywistym.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że Doom Eternal ukaże się 20 marca bieżącego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. W tym miesiącu dostaliśmy między innymi nowy zwiastun rozgrywki, o którym napisaliśmy w osobnej wiadomości. Zainteresowanych zapraszamy również do przeczytania tekstu opisującego pokaz prasowy i nasze wrażenia, który znajdziecie pod tym adresem.


Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis

Komentarze
2
garfieldgarfield
Gramowicz
28/01/2020 08:28

RT potrzebne jak sól w oku.

Kash28
Gramowicz
27/01/2020 17:43

90% devsów zaczyna zabawę z Ray Tracingiem na końcu... Widać tutaj ukłon w kierunku graczy którzy kart z obsługą tej technologii nie mają... Jest to duży plus... Zapewne zupełnie inaczej wygląda tytuł robiony z myślą o RT a inaczej gdzie to ma piekielnie dobrze wyglądać na każdym sprzęcie a RT to dodatek podnoszący aspekty wizualne... Znaczna część efektów RT z Control dało się osiągnąć innymi metodami... Gracze bez kart z RT dostawili graficznego bubla. XD