Choć wiemy już, że Doom Eternal będzie korzystać z technologii ray tracingu, tak istnieje spore prawdopodobieństwo, że na wsparcie dla tej funkcji, tak czy siak, będziemy musieli poczekać. Informacje na ten (i nie tylko) temat pojawiły się w wywiadzie, którego udzielił serwisowi Digital Foundry producent wykonawczy wspomnianego tytułu id Software. Mężczyzna poinformował w nim, że deweloperzy dopiero zaczęli prace nad implementacją technologii ray tracingu i na ten moment przyglądają się konkretnym rozwiązaniom. Pamiętajmy jednak, że do premiery Doom Eternal wciąż zostały jeszcze niecałe dwa miesiące – gra zadebiutuje na rynku 20 marca – więc bardzo możliwe jest, że do tego czasu twórcy zdążą zaimplementować w grze śledzenie promieni. Prawdopodobna jest też opcja dodania technologii później, na przykład w formie aktualizacji. Oprócz tego Stratton zdradził również, że zespół ma w zanadrzu kilka ciekawych pomysłów odnośnie ray tracingu.
Deweloperzy ze studia id Software dopiero zaczęli prace nad implementacją technologii ray tracingu w swojej produkcji.