DualShock 5 może otrzymać funkcję personalizacji wibracji (przynajmniej tak sugeruje najnowszy patent)

Wincenty Wawrzyniak
2020/03/08 16:30
3
0

Jeżeli nie pozostanie on jedynie patentem, to wraz ze startem nowej generacji konsol DualShock 5 będzie mógł zapewnić naprawdę interesujące doświadczenie.

W sieci pojawiły się kolejne informacje na DualShocka 5, kontrolera do nadchodzącej konsoli nowej generacji od firmy Sony, czyli oczywiście PlayStation 5. Po raz kolejny źródłem jest opublikowany w internecie patent, który został zauważony między innymi przez serwis Segment Next (my podajemy za serwisem Game Rant). Pod koniec lutego informowaliśmy Was o patencie, który sugerował, że kontroler będzie mógł mierzyć nam tętno na podstawie tak zwanego biofeedbacku. W przeszłości pojawiały się już podobne pomysły, które polegały na odpowiednim dopasowywaniu gry w przypadku na przykład zbyt szybkiego bicia serca. Dzisiaj natomiast mamy dla Was kolejny patent, tym razem sugerujący, że kontroler DualShock 5 może otrzymać funkcję pełnej personalizacji wibracji. Co to oznacza?DualShock 5 może otrzymać funkcję personalizacji wibracji (przynajmniej tak sugeruje najnowszy patent)

Patent przede wszystkim skupia się na możliwościach haptycznych wibracji – technologia miałaby umożliwiać korygowanie poziomu stężenia drgań tak, aby twórcy poszczególnych gier byli w stanie dostosować siłę oraz jakość wibracji w zależności od akcji na ekranie. To z kolei oznaczałoby pełną swobodę. Szczególnie łatwo wyobrazić sobie używanie takiej technologii w przypadku gier z gatunku horroru, kiedy w jednym momencie deweloperzy mogliby wydobyć z kontrolera całą siłę, by w kolejnych sekundach znacznie zredukować drżenie i tym samym dać graczowi do zrozumienia, że najgorsze na ten moment ma za sobą. Sony ma również oferować opcję manewrowania tymi ustawieniami graczom, którzy mogliby wówczas na przykład zadbać o baterię swojego kontrolera i zmniejszyć intensywność wibracji.


GramTV przedstawia:

Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis

Komentarze
3
koNraDM4
Gramowicz
09/03/2020 14:56
Levario napisał:

Microsoft bardzo fajnie w swoich grach jak i padach określa poziom i miejsca wibracji. Przykładowo, strzelasz z karabinu i wibrują tylko spusty. Jedziesz na jakimś żwirku w samochodówce i wibruje ledwo wyczuwalnie dół pada. Fantastyczna rzecz podczas grania. Naturalnie na takie rzeczy kusi się głównie producent padów, czyli Microsoft. Niestety w 95% gier wibracja jest albo na całego pada albo wcale. Deweloperom jakby nie chciało się programować wibracji na pada niestety.

Możliwe, że to nie przez samą w sobie niechęć i lenistwo devów. Może być tak, że zaprogramowanie tego pada dobrze jest dość ciężkie i dlatego idą po linii najmniejszego oporu. Swoją drogą świetna ciekawostka, o której nie wiedziałem gdyż sam mam PS4 i zamiast wibracjami to jaram się głośniczkiem w padzie i tu sprawa wygląda podobnie - devowie od exów potrafią świetnie wykorzystać możliwości głośniczka (płaczące dziecko z Death Stranding nieraz powodowału u mnie ciarki, szczególnie jak rozwalony na kanapie przybierałem dziwną pozycję mając pada za głową). Za to twórcy innych gier różnie do tego podchodzą ale generalnie coś tam starają się działać z tą opcją. Średnio wychodzi to np. takiemu Shadow of War gdzie kryjąc się w krzakach z głośniczka wydobywa się słabej jakości dźwięk szeleszczenia nimi - od razu wyłączyłem tę opcję. Ale z drugiej strony już nie pamiętam, w której grze odtwarzając rozmowy np. z dyktafonów to dźwięk dobiegał z głośniczka i to było naprawdę klimatyczne (chyba The Last of Us to było albo Days Gone). Mam nadzieję, że sporo z tych planowanych koncepcyjnych rozwiązań pada do PS5 znajdzie jak najbardziej swoje miejsce na stałe bo zapowiadają się naprawdę ciekawie.

MisioKGB
Gramowicz
09/03/2020 11:12

Fajny krok w kierunku zwiększenia immersji, niech już mi dają DS5 do ręki, z chęcią przetestuje :)

Levario
Gramowicz
08/03/2020 18:17

Microsoft bardzo fajnie w swoich grach jak i padach określa poziom i miejsca wibracji. Przykładowo, strzelasz z karabinu i wibrują tylko spusty. Jedziesz na jakimś żwirku w samochodówce i wibruje ledwo wyczuwalnie dół pada. Fantastyczna rzecz podczas grania. Naturalnie na takie rzeczy kusi się głównie producent padów, czyli Microsoft. Niestety w 95% gier wibracja jest albo na całego pada albo wcale. Deweloperom jakby nie chciało się programować wibracji na pada niestety.




Trwa Wczytywanie