Half-Life: Alyx ustanowiło nowy rekord i stało się najpopularniejszą grą VR w całej historii platformy Steam

Wincenty Wawrzyniak
2020/03/25 22:40
2
0

Najnowszej produkcji od studia Valve Software udało się uzyskać prawie pięciokrotnie wyższy wynik od dotychczasowego lidera w kategorii gier VR.

Dwa dni temu przeglądaliśmy pierwsze recenzje gry Half-Life: Alyx, czyli najnowszej produkcji od studia Valve Software i zarazem kolejnej pełnoprawnej odsłony kultowej serii. Jak powiedzieliśmy wtedy, tak możemy powiedzieć i dziś – wszystko wskazuje na to, że rzeczywiście mamy do czynienia z czymś więcej, aniżeli jedynie kolejnym doświadczeniem w rzeczywistości wirtualnej. Pomijając już fakt, iż w znaczącej większości recenzji Half-Life: Alyx zostało bowiem okrzyknięte mianem Half-Life’a, na jakiego wszyscy czekaliśmy od 2006 roku i zarazem zupełnie nową jakością gier VR, tak w żadnym wypadku nie należy ignorować najnowszych statystyk Half-Life: Alyx na platformie Steam.Half-Life: Alyx ustanowiło nowy rekord i stało się najpopularniejszą grą VR w całej historii platformy SteamJak bowiem donosi serwis TweakTown, gra ustanowiła rekord liczby aktywnych użytkowników jednocześnie, który wyniósł 42 858 osób i sprawił zarazem, że Half-Life: Alyx oficjalnie stało się największym hitem VR w całej historii platformy Valve. Tym samym tytuł pobił poprzedniego lidera w kategorii, którym było Boneworks z wynikiem jedynie 8717 grających jednocześnie. Teraz pozostaje czekać na wyniki sprzedaży, których na ten moment nie znamy. Możemy jednak spodziewać się genialnych statystyk.


Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
dariuszp
Gramowicz
26/03/2020 09:45

@Kafar, przebicie poprzedniego lidera 5x uważasz za nie-genialny wynik? Jakby ktoś sprzedał 5x więcej luksusowych aut niż Lamborghini to tez uznał byś że to nie genialny wynik bo tylko 1% ludzi stać na taki samochód? 

Problem dla VR to brak gier AAA co powoduje słabą sprzedaż VR (no i cena). Problem producentów gier to brak ludzi z VR. I koło się zamyka. Valve dosłownie wyłamuje tutaj drzwi powiększając rynek. I dodatkowo pewnie na tym nie stracą biorąc pod uwagę to że sprzedają również sprzęt. Który w swoim czasie się kompletnie wyprzedał. 

O ile pewnie jest możliwe zrobić nie-VR-ową wersję Alyx o tyle pewnie się zawiedziesz. Cały urok, frajda i długość gry wynika z tego że była zaprojektowana pod VR.

Kafar
Gramowicz
26/03/2020 09:33

Skoro pewnie 1% graczy ma VR, użycie określenia GENIALNYCH statystyk to jest trochę śmieszne. Skoro VALVE czeka aż moderzy zrobią z tego nie VRową grę, to ja też poczekam ;)