Kultowa mechanika Prince of Persia The Sands of Time powstała, bo dyrektor kreatywny miał dość ciągłego umierania

LM
2020/04/10 09:40
1
0

Patrice Desilets wyrobił swój limit upadków w przepaść jeszcze w klasycznych Prince of Persia, więc na potrzeby Piasków Czasu obmyślił ciekawą alternatywę. Jak wspominacie kultową mechanikę z trylogii Księcia?

Jeśli mieliście okazję spędzić nieco czasu z wydaną w 2003 roku grą Prince of Persia: The Sands of Time, to z pewnością doskonale pamiętacie emocje, jakie towarzyszyły korzystaniu z mechaniki cofania czasu. Efektowna w tamtych czasach opcja mocno wyryła się w pamięci graczy, ale okazuje się, że umieszczenie jej w grze miało dosyć prozaiczne podstawy.Kultowa mechanika Prince of Persia The Sands of Time powstała, bo dyrektor kreatywny miał dość ciągłego umierania

Wszystko przez to, że dyrektor kreatywny projektu, doskonale Wam znany Patrice Desilets zagrywał się w klasyczne Prince of Persia jeszcze za czasów Amigi i… notorycznie ginął. Częste oglądanie odradzania bohatera i powrót do punktu kontrolnego w opinii Desiletsa było zwyczajnie nudne, więc ten obmyślił całkiem ciekawy sposób na uniknięcie nieustannych respawnów. Tak powstało cofanie czasu, które nie tylko zapewniło grze kultowy status, ale pomogło zbudować ciekawą linię fabularną i umożliwiło nam korzystanie m.in. ze spowalniania czasu w walce z przeciwnikami. Cóż, wszystkie upadki w przepaść z czasów Amigi nie poszły na marne.

Pozostawmy jeszcze na chwilę kulisy powstawania Prince of Persia: The Sands of Time i przejdźmy na moment do krążących wokół serii pogłosek. Według nich jeszcze w tym roku Ubisoft ma zapowiedzieć odnowione wydanie trylogii Księcia jako Prince of Persia Remake. Oczywiście do tych doniesień należy zachować odpowiedni dystans, ale nie ukrywam, że trzymam kciuki za taki rozwój wydarzeń.

GramTV przedstawia:

Jak wspominacie cofanie czasu w Piaskach Czasu?

Prince of Persia: The Sands of Time ukazało się na PC, PlayStation 2, Xbox, Nintendo Game Boy Advance oraz Nintendo Game Cube w 2003 roku.


Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl

Komentarze
1
MisioKGB
Gramowicz
11/04/2020 20:16

To było niesamowite rozwiązanie. Za łebka grałem w trylogie z wypiekami na twarzy. Jeśli Ubi pokusiłoby się o remaster, który przypominałby bardziej AoE II Definitive Edition niż miałką wersje HD to kupiłbym na pewno. Ostatnio próbowałem odświeżyć sobie Duszę Wojownika i odpuściłem przez problemy ze sterowaniem na padzie od X'a. W dodatku ta grafika już mocno trąci myszką.