Demo Unreal Engine 5 można spokojnie odpalić na gamingowym laptopie

Wincenty Wawrzyniak
2020/05/22 22:45
5
0

Jeden z inżynierów z chińskiego oddziału Epic Games zdradził, że demo technologiczne silnika Unreal Engine 5 można odpalić nawet na mocnym laptopie.

W ubiegłym tygodniu przedstawiciele firmy Epic Games wspólnie z Geoffem Keighley’em zaprezentowali możliwości silnika Unreal Engine 5 na konsoli PlayStation 5. Demo technologiczne zaparło dech w piersiach prawdopodobnie znaczącej większości internetu, a po prezentacji w sieci zaczęły pojawiać się pytania odnośnie tego, jaki komputer osobisty udźwignie tego typu demo. Odpowiedź może niektórych zaskoczyć równie bardzo, jak samo demo – zgodnie z informacjami jednego z inżynierów chińskiego oddziału firmy Epic Games, demo technologiczne Unreal Engine 5 można bez problemu uruchomić na wystarczająco mocnym laptopie.Demo Unreal Engine 5 można spokojnie odpalić na gamingowym laptopie

Jak podaje serwis PC Gamer, równie niesamowite widoki da się nawet zobaczyć w rozdzielczości 1440p przy 40 klatkach na sekundę na laptopie z kartą graficzną GeForce RTX 2080. Co ciekawe, demo działało na PlayStation 5 w tej samej rozdzielczości, tyle że w 30 klatkach na sekundę. Nie wprawdzie wątpliwości, że przy odpowiedniej optymalizacji konsola nowej generacji Sony również zapewniłaby 40 FPS-ów, jednak sam fakt, iż gamingowy laptop jest w stanie osiągnąć takie wyniki, zaskakuje. Na koniec przypomnijmy jeszcze, że Unreal Engine 5 obsługuje konsole nowej generacji (PlayStation 5 i Xbox Series X), konsole obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch), komputery osobiste z systemami Windows oraz Mac, a także urządzenia mobilne z systemami iOS i Android.

GramTV przedstawia:

Komentarze
5
GThoro napisał:

Pamięta ktoś tech demo UE4 z 2013 roku? Ile gier nagle zaczęło tak wyglądać? Sporo dalej wygląda gorzej.

Ale to dlatego, że ludzie od Epica wiedzą dokładnie, jak wyciągnąć z UE najwięcej. To jest dopiero plot twist, nie?

I właściwie widać to również w grach. Paragon był całkiem ładnym przedstawieniem UE4 w boju, w przypadku UE3 było to chociażby UTIII. Cały czas mam jednak wrażenie, że devowie po prostu nie potrafili okiełznać siły UE4 w tej generacji. Ostatecznie albo wybierali mocno wyżyłowane do granic możliwości UE3 (które nie wyglądało gorzej, po prostu o wiele lepiej znano ten silnik), albo siłowali się z UE4 i z bardzo różnym skutkiem. Często gry wyglądały naprawdę gorzej.

GThoro
Gramowicz
23/05/2020 18:55
fenr1r napisał:

Zaskoczeniem może być to, że konsola za 2500zł (?) jest w stanie zbliżyć się do lapka wyposażonego w RTX 2080. Desktopowa wersja tej karty kosztuje ile, 4000zł? A gdzie reszta podzespołów?

Zaskoczeniem może być też fakt, że konsole są sprzedawane poniżej kosztów produkcji. Może nie jest to kolosalna różnica, ale zawsze warto mieć to na uwadze porównując ceny.

Źródło podaje także, że laptop takie wyniki uzyskał na uruchamianym z edytora UE pokazie, a to wiadomo, że wydajnościowo będzie słabsze.

Pamięta ktoś tech demo UE4 z 2013 roku? Ile gier nagle zaczęło tak wyglądać? Sporo dalej wygląda gorzej.

Headbangerr
Gramowicz
23/05/2020 18:31
fenr1r napisał:

Zaskoczeniem może być to, że konsola za 2500zł (?) jest w stanie zbliżyć się do lapka wyposażonego w RTX 2080. Desktopowa wersja tej karty kosztuje ile, 4000zł? A gdzie reszta podzespołów?

Dla kogoś, kto nie rozumie, że konsole zwykle "oszukują" jeśli chodzi o wygląd gier porównywalny z tym na PC, to musi być rzeczywiście zaskoczenie.




Trwa Wczytywanie