Poznaliśmy powody skasowania Half-Life 2: Episode 4

Wincenty Wawrzyniak
2020/05/29 18:35
7
1

Dyrektor artystyczny studia Arkane zdradził, dlaczego Valve zdecydowało się skasować grę Half-Life 2: Episode 4.

Dziennikarze serwisu IGN postanowili porozmawiać z Sebastianem Mittonem, dyrektorem artystycznym studia Arkane i dowiedzieć się, dlaczego w przeszłości Valve postanowiło skasować projekt Half-Life 2: Episode 4. Okazuje się, że jednym z głównych powodów podjęcia takiej, a nie innej decyzji, był fakt, iż w trakcie produkcji rozpoczął się kryzys kredytów hipotecznych typu subprime w Stanach Zjednoczonych. To z kolei sprawiło, że różnice w kursach walutowych dolara oraz euro zrobiły się tak duże, iż finansowanie prac stało się najzwyczajniej w świecie niemożliwe – zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że wówczas studio Arkane znajdowało się we Francji, ponieważ oddział zespołu w Teksasie był dopiero na początku drogi w kwestii rozwoju.Poznaliśmy powody skasowania Half-Life 2: Episode 4

Drugim powodem była trwająca w tym samym czasie produkcja gry Left 4 Dead. Co ciekawe, Valve uznało, że skoro zarówno w tej produkcji, jak i w Half-Life 2: Episode 4 głównym przeciwnikiem mają być zombie, to tworzenie dwóch gier o praktycznie takiej samej tematyce jest przesadą. Jak więc doszło do tego, że wybór padł na Left 4 Dead? Czynnikiem decydującym ponownie okazała się być lokalizacja – w przeciwieństwie do studia Arkane, zajmujące się grą Left 4 Dead studio Turtle Rock znajdowało się w Stanach Zjednoczonych, dlatego twórcy nie musieli się martwić o pierwszy problem, czyli kursy walut. Zaskoczeni, czy jednak nie za bardzo?

GramTV przedstawia:

Komentarze
7
Gregario
Gramowicz
31/05/2020 04:21
Muradin_07 napisał:

Coś w tym jest... z drugiej strony to, co oficjalnie się mówi nie zawsze ma pokrycie z rzeczywistością. Valve mogło mówić o trylogii, ale z tyłu głowy próbowali sytuacji "a może oni zrobią coś fajnego". Tego nie wiemy :D

"Chcesz usłyszeć śmiech Boga? Zdradź mu swoje plany." Pewnie, plany się zmieniają, ale patrząc na wcześniejszy komentarz wawrzyniakmaria, cała sprawa z Ep4 wygląda raczej na próbę upiększenia sobie CV przez jednego z pracowników Arkane, niż na zmianę planów Valve ;] To że Arkane robiło coś dla Valve, nie jest równoznaczne z tym, że musiała to być gra, a już tym bardziej Ep4. Mógł to być zalążek gry, platforma wymiany pomysłów, albo jeszcze coś innego. Nieważne. Pewnie nigdy się tego nie dowiemy i nawet jakoś mi to nie przeszkadza, ba, uważam, że tak byłoby lepiej. Tak samo jak nie dowiedzieliśmy się, ile rzeczy zostało wyciętych w pierwszego HL, aby gra w ogóle mogła wyjść - a sądząc po wypowiedziach Gabe'a, było tego sporo.

O trylogii mówił Sienkiewicz, a nie Valve ;P

Gregario napisał:

Dziwne jest to, że od samego początku Valve zapowiadało tylko 3 epizody, a teraz zaczyna mówić się już o czwartym ;] Trudno nawet rozpisywać się o tym skasowanym... czymś, bo tak na dobrą sprawę, nikt nie wie, czym to coś było. Ot, taka ciekawostka.

Coś w tym jest... z drugiej strony to, co oficjalnie się mówi nie zawsze ma pokrycie z rzeczywistością. Valve mogło mówić o trylogii, ale z tyłu głowy próbowali sytuacji "a może oni zrobią coś fajnego". Tego nie wiemy :D 

Gregario
Gramowicz
30/05/2020 05:50
Muradin_07 napisał:

W sumie to bardzo dziwne jest, bo wyglądało to tak, jakby różne ekipy pracowały nad różnymi epizodami. Zresztą, sam uważam, że różnica między 1 i 2 jest naprawdę spora (właściwie jakościowo EP2 jest o niebo lepsze od 1). Mogło tutaj być podobnie, że różne ekipy mogły robić różne epizody.

Dziwne jest to, że od samego początku Valve zapowiadało tylko 3 epizody, a teraz zaczyna mówić się już o czwartym ;] Trudno nawet rozpisywać się o tym skasowanym... czymś, bo tak na dobrą sprawę, nikt nie wie, czym to coś było. Ot, taka ciekawostka.

A co do Ep1 i Ep2. Ja bym tych gier ze sobą nie porównywał, bo są one nieporównywalne - powstały one według różnych koncepcji i pełnią inne funkcje fabularne. Ep1 jest bardzo dobry, ale w swoim wycinku historii.




Trwa Wczytywanie