Na łamach serwisu Eurogamer pojawiła się niedawno interesująca wiadomość, z której dowiadujemy się, że deweloperzy pracujący nad grami na konsolę PlayStation 4 zostali poinformowani przez firmę Sony o tym, iż każda produkcja na konsolę obecnej generacji, która zostanie przedstawiona do certyfikacji po 13 lipca bieżącego roku będzie musiała od razu być kompatybilna z konsolą PlayStation 5. Warto jednak zaznaczyć, że chodzi tutaj o dzień wysłania testowych wersji danych tytułów do japońskiej korporacji, a nie o dzień ich oficjalnej premiery. To jednak nie wszystko.
Według dokumentacji znalezionej na wewnętrznej stronie jednego z partnerów PlayStation, deweloperzy, którzy mieli okazję korzystać z zestawu deweloperskiego PlayStation 4, jeszcze pod koniec kwietnia otrzymali możliwość przetestowania swoich produkcji pod kątem zgodności z konsolą nowej generacji. Ponadto znaleziono informację, według której wersja gry na PlayStation 5 musi zawierać i oferować dokładnie to samo, co wersja na PlayStation 4. Co ciekawe, tyczy się to również popremierowego wsparcia. To oznacza, że twórcy będą musieli zadbać o to, aby wszelkie aktualizacje czy remastery gier również były kompatybilne ze sprzętem nowej generacji.
Jeśli zaś chodzi o tytuły, które zostaną przedstawione do certyfikacji przed 13 lipca, nie muszą one być w pełni kompatybilne z PS5, aczkolwiek Sony nie ukrywa, że jest to mocno rekomendowane. Przypomnijmy jeszcze, że zaledwie kilka godzin temu japońska korporacja zapowiedziała oficjalną prezentację gier na swoją konsolę nowej generacji.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!