Blizzard North tworzyło Diablo w kosmosie. Pracownik o skasowaniu projektu

LM
2020/06/01 11:51
0
0

Diablo 3 powędrowało do kosza wraz ze studiem Blizzard North. Zanim to nastąpiło ekipa badała grunt pod Diablo w realiach klasycznego fantasy i science-fiction.

Kilka tygodni temu w sieci pojawiły się grafiki prezentujące pierwszą wersję gry Diablo 3, nad którą w swoim czasie pracowało Blizzard North. Tymi podzielił się z użytkownikami sieci dawny pracownik studia, Oscar Cuesta, który przy okazji ujawnił kilka zakulisowych informacji zespołu z San Mateo.

Blizzard North tworzyło Diablo w kosmosie. Pracownik o skasowaniu projektu

Fantasy Diablo i Star-blo

Okazuje się, że w czasie, gdy Cuesta dołączył do Blizzard North, ekipa prowadziła jednocześnie dwa projekty. Pierwszym z nich było Diablo 3, które szykowano do właściwej fazy produkcyjnej, ale sam artysta nie był w stanie powiedzieć, jak długo ekipa pracowała nad grą na tym etapie. Sam Cuesta został oddelegowany do projektu Hydra, który powielał mechanikę serii Diablo, ale był osadzony w realiach klasycznego fantasy z elfami, smokami itd.

Po jakimś czasie Hydrę anulowano, a Cuesta został przydzielony do zespołu, który ponownie korzystał z dorobku serii Diablo, ale samą grę osadzono w realiach science-fiction i nazywano Star-blo. Był to kolejny skasowany później projekt, po którym artysta trafił już bezpośrednio do ekipy odpowiedzialnej za Diablo 3, ale też nie zabawił w niej długo, gdyż wkrótce potem anulowano „to” Diablo 3, by rozpocząć produkcję alternatywnego projektu w Blizzard Irvine.

GramTV przedstawia:

Cuesta ujawnił przy okazji, że Blizzard North wciąż korzystało z silnika Diablo 2, który usprawniano o lepsze cieniowanie czy oświetlenie. Grafik przyznaje, że osobiście bardziej przemawiała do niego estetyka pierwszego, skasowanego projektu, aczkolwiek trudno zestawić tu obie gry, gdy jedną mamy dostępną we wczesnej wersji, a druga doczekała się odpowiednich szlifów. Cuesta zaznacza jednak, że w Irvine nie wykorzystano nawet skrawka zawartości z projektu, nad którym pracowano w Blizzard North. Cała wizja z San Mateo powędrowała do kosza wraz ze studiem.

Jak mogłaby wyglądać finalna wersja mrocznego, mniej „WoW-owego” Diablo 3? Tego się już nie dowiemy. Fakt, iż po kilku latach gra wciąż jest na ustach wielu fanów, może dowodzić, że włodarze Blizzarda podjęli właściwe decyzje, co jednak stoi w sprzeczności z prezentacją Diablo 4, które ma powrócić do oryginalnej, mroczniejszej estetyki.

Klasyczne fantasy od Blizzarda? A może StarCraft w stylu Diablo?

Fantasy Diablo i Star-blo, Blizzard North tworzyło Diablo w kosmosie. Pracownik o skasowaniu projektu

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!