Ubisoft z kolejnym absurdem: to nie subskrypcja tylko... płacenie co jakiś czas

Wincenty Wawrzyniak
2020/06/02 16:55
5
0

Fani serii Trackmania wyrazili swoje niezadowolenie ogłoszeniem nowej formy płacenia za nadchodzący remake – Ubisoft postanowiło wytłumaczyć sytuację. Tak jakby.

Pod koniec ubiegłego miesiąca dowiedzieliśmy się, że nowa Trackmania (znana wcześniej jako Trackmania Nations Remake) będzie wprawdzie grą dostępną za darmo, jednak za niektóre funkcje wciąż będziemy musieli zapłacić. Przedstawiciele firmy Ubisoft zaprezentowali wówczas zaplanowany model biznesowy dla produkcji, oddając graczom trzy opcje do wyboru: darmową o nazwie Starter Access oraz dwie płatne – Standard i Club Access. Jeśli chcecie dowiedzieć się dokładnie, co zapewniają poszczególne możliwości, zapraszamy do naszej osobnej wiadomości.

Sęk w tym, że krótko po ogłoszeniu modelu biznesowego nowej Trackmanii, fani serii zaczęli wyrażać swoją opinię na ten temat – i, jak nietrudno się domyślić, nie ma ona nic wspólnego z czymkolwiek pozytywnym.Ubisoft z kolejnym absurdem: to nie subskrypcja tylko... płacenie co jakiś czas

Większość użytkowników przyznała, że wolałaby zapłacić pełną cenę, aby posiadać grę na zawsze ze wszystkimi elementami. Praktycznie wszyscy przyznali również, że model oparty na subskrypcji jest bardzo słabym rozwiązaniem. Tutaj zaczyna się cyrk, ponieważ na scenę postanowił wkroczyć sam Ubisoft i wyjaśnić sytuację. W odpowiedzi na narzekania, firma odpowiedziała na kilka pytań na forum Maniaplanet. Okazuje się, że nowa Trackmania wcale nie opiera się na modelu subskrypcji:

Tak naprawdę to nie jest subskrypcja, tylko dostęp do gry przez ograniczony czas. Płacisz za otrzymanie dostępu do gry na pewien okres – to wszystko. Kiedy ten okres dobiega końca, musisz kupić grę ponownie na wybrany przez siebie okres, jeśli chcesz znów mieć do niej dostęp.

GramTV przedstawia:

Musicie przyznać, że to bardzo kreatywny sposób na opisanie subskrypcji nie nazywając jej subskrypcją. Nie trzeba było oczywiście długo czekać, aby fani odpowiedzieli. W jednym z wątków na Reddicie możemy przeczytać mnóstwo komentarzy nawiązujących do poprzedniej PR-owej afery Ubisoftu, kiedy to lootboksy zostały nazwane mechanizmami niespodzianki. Cóż, wygląda na to, że dla wielu graczy firma właśnie wbiła sobie kolejny gwóźdź do trumny. Co o tym sądzicie? Komentarze są Wasze! Na koniec przypomnijmy jeszcze, że Trackmania zadebiutuje 1 lipca bieżącego roku wyłącznie na komputerach osobistych w sklepach Epic Games Store oraz Uplay.

Komentarze
5
MisioKGB
Gramowicz
03/06/2020 10:02

To już nie lepiej wrzucić gierkę do EA Access i płacić abo tyle ile będziemy korzystać z uPlay?

garfieldgarfield
Gramowicz
03/06/2020 08:45

Już po UBI...

Iguro_Obanai
Gramowicz
03/06/2020 01:09

Nie określił bym tego ,, gwoździem do trumny,, bo Ubisoft dalej zarabia lecz ,, strzałem w kolano,,




Trwa Wczytywanie