W połowie ubiegłego miesiąca zobaczyliśmy w akcji Unreal Engine 5, czyli nowy silnik graficzny, który został wówczas zaprezentowany na konsoli PlayStation 5. Jak donosi serwis GamesRadar, konsola nowej generacji firmy Sony jest na tyle szybka, że ostatecznie Epic Games zdecydowało się dokonać zmian w niektórych elementach silnika. W rozmowie z dziennikarzami VG247 wiceprezydent w dziale inżynierii w firmie wytłumaczył, iż PlayStation 5 zaprezentowało możliwości, które przyczyniły się do podjęcia decyzji o wprowadzeniu zmian, aby wycisnąć z technologii możliwie jak najwięcej. Tym samym możemy śmiało stwierdzić, że Unreal Engine 5 został dostosowany do PS5 – tak, jakby potencjał niezwykle szybkiego dysku SSD został wykorzystany w pełni:
PlayStation 5 gwarantuje niezwykle duży skok zarówno w kwestii wydajności obliczeniowej, jak i graficznej, jednak to architektura tego urządzenia jest tak naprawdę najbardziej wyjątkowa. Możliwość strumieniowego przesyłania wszelkich treści z ekstremalną prędkością pozwala programistom na tworzenie znacznie bardziej szczegółowych środowisk, jednocześnie zmieniając nasze podejście do samego przesyłania. To było tak imponujące, że ostatecznie zdecydowaliśmy się przepisać podstawowe podsystemy I/O dla Unreal Engine właśnie z myślą o PlayStation 5.