Wygląda na to, że Rockstar oberwał właśnie z broni, którą sam niechcący włożył w ręce modderów. Na kanale poświęconym społeczności Red Dead Online przy Red Dead Redemption 2 wystosowano apel do graczy, o zaprzestanie wprowadzania członków KKK do modułu sieciowego gry.
O ile symbole powiązane z rasistowskim Ku Klux Klan nie zostały zaimplementowane przez twórców do trybu sieciowego gry, to ich wątek pojawia się w kampanii singlowej. Ten sam silnik i gotowa już zawartość, to gratka dla modderów, którzy przenosili do modułu sieciowego członków KKK, a potem nękali innych graczy. Wygląda to na gest sprzeciwu wobec poparcia Rockstara dla inicjatywy Black Lives Matter albo zwyczajnie niezbyt dojrzałe zabijanie wolnego czasu.
Co ważne, Rockstar bez większych zapowiedzi łatki, wyłączył już możliwość generowania szat w module sieciowym, więc gracze mogą już odetchnąć z ulgą. O ile w siostrzanym GTA Online gracze też wpadali na podobne pomysły, tak w tamtym przypadku zakładali stroje fioletowych i zielonych kosmitów, co było raczej zabawne, a nie rzutowało negatywnie na wizerunek Rockstar Games.
Red Dead Redemption 2 wraz z modułem sieciowym ogracie na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.