Oto skasowane projekty Valve. Half-Life 3, Left 4 Dead 3 i wiele innych

Mikołaj Ciesielski
2020/07/10 11:45
4
0

Najnowszy materiał, przedstawiający kulisy powstawania Half-Life: Alyx ujawnia, że Valve pracowało nad kilkoma dużymi tytułami, które zostały ostatecznie porzucone.

Gracze, którzy z niecierpliwością wyczekują gry Half-Life 3 lub nowej odsłony serii Left 4 Dead muszą niestety obejść się smakiem. W materiale przedstawiającym kulisy prac nad Half-Life: Alyx ujawniono, że Valve pracowało nad wymienionymi tytułami, ale obydwa projekty zostały skasowane. To nie jedyne produkcje, którymi zajmował się zespół Gabe’a Newella. Deweloperzy przygotowywali również grę RPG inspirowaną popularnymi przedstawicielami tego gatunku, takimi jak seria The Edler Scrolls, Darks Souls i Monster Hunter.

Oto skasowane projekty Valve. Half-Life 3, Left 4 Dead 3 i wiele innych

Lista porzuconych gier jest pokaźna, niektóre pomysły na papierze wyglądają świetnie i jesteśmy przekonani, że kilka z nich mogłoby odnieść komercyjny sukces. Niestety nigdy nie przekonamy się o faktycznej jakości tych produkcji, ponieważ wszystkie zaprezentowane poniżej projekty zostały skasowane.

  • Half-Life 3 – produkcja miała działać na silniku Source 2. Rozgrywka miała być mocno inspirowana serią Left 4 Dead. Tytuł miał również zawierać losowo generowane lokacje. Istotne wydarzenia fabularne i miejsca, w których się rozgrywały, zostałyby przygotowane ręcznie, jednak pozostałe obszary byłyby za każdym razem inne. System ten miał zachęcać graczy do wielokrotnego przechodzenia gry. Valve pracowało nad Half-Life 3 przez blisko rok. Niestety prace nad produkcją zostały wstrzymane, ponieważ silnik gry nie był wystarczająco rozwinięty.
  • Left 4 Dead 3 – akcja gry miała zostać osadzona w Maroko. Produkcję miał charakteryzować otwarty świat, a na ekranie gracza miało znajdować się nawet tysiąc zombie jednocześnie. Gra nie została dokończona ze względu na ograniczenia silnika Source 2.
  • RPG – projekt nie doczekał się nawet tytułu. Podczas prac Valve czerpało inspirację z serii The Elder Scrolls, Dark Souls oraz Monster Hunter. Produkcja miała być wydawana w małych częściach, jednak nigdy nie opuściła etapu koncepcyjnego. Po porzuceniu tego projektu deweloperzy rozpoczęli eksperymentować nad grą RPG przeznaczoną dla jednego gracza, która miała opowiadać historię postaci znanej z uniwersum DOTA. Niestety ten pomysł również został porzucony.
  • Shooter – podobnie jak poprzedni projekt, również Shooter nie doczekał się nawet tytułu. Gra miała być strzelaniną, wchodząca w skład The Lab, które było zestawem aplikacji, prezentujących możliwości wirtualnej rzeczywistości. Produkcja miała być osadzona w uniwersum Half-Life. Nie byłaby jednak kontynuacją historii, ale swego rodzaju parkiem rozrywki, w którym gracze mieliby okazję poćwiczyć swoje umiejętności strzeleckie.
  • Borealis – kolejny tytuł osadzony w uniwersum Half-Life, wykorzystujący wirtualną rzeczywistość. Nad grą pracował scenarzysta Marc Laidlaw. Akcja miała mieć miejsce na podróżującym w czasie statku, o którym mogliśmy usłyszeć w Half-Life 2. Podczas rozgrywki mieliśmy wziąć udział w tzw. Wojnie Siedmiogodzinnej.
  • Vader – zestaw VR, który w założeniach miał być dużo bardziej złożony, niż Valve Index, które trafiło ostatecznie na rynek. Projekt został porzucony ze względu na swoją cenę. Vader miał kosztować blisko 5 tysięcy dolarów i zadebiutować na rynku wraz z Half-Life: Alyx.
  • SimTrek VR – opracowywane przez twórców Kerbal Space Program. Jak sama nazwa wskazuje, produkcja była tworzoną z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Prace nad grą zostały jednak szybko wstrzymane.
  • A.R.T.I. - wesoła, beztroska gra wykorzystująca woksele. Produkcja miała być inspirowana Minecraftem. W tytule mieliśmy usłyszeć głos Erika Wolpawa, pisarza gier wideo, który pracował przy Half-Life 2 i Portal 2. Wolpaw miał wcielić się w postać Króla Kevina.

GramTV przedstawia:

Ponadto Valve pracowało również nad grą o kodowej nazwie Hot-Dog, która miała stanowić nowe spojrzenie na uniwersum Left 4 Dead. Deweloperzy celowo nadali produkcji taki tytuł, aby nikt nie domyślił się, że ma być to kolejna odsłona wspomnianej serii. Niestety nie ujawniono więcej szczegółów, dotyczących tego projektu.

Jak sami widzicie, ekipa Gabe’a Newella miała w ostatnich latach dużo pomysłów i ręce pełne roboty. Wielka szkoda, że wiele z wymienionych wyżej tytułów nie ujrzało światła dziennego. Koniecznie dajcie znać w komentarzach, na którą ze skasowanych produkcji czekalibyście z wypiekami na twarzy.

Komentarze
4
fenr1r
Gramowicz
10/07/2020 14:21

Szkoda szczególnie RPGa, bo od czasów Skyrim nie było nic ciekawego z tego typu gier i długo jeszcze nie będzie. Znając podejście Valve i modowalność ich gier, mógłby to być dobry konkurent dla Bethesdy.

Dobrze że zrezygnowali z H-L3 w formie L4D. Byłaby totalna klapa, frustracja i rozczarowanie.

sgWojo
Gramowicz
10/07/2020 13:55
MisticGohan_MODED napisał:

Oczywiście nie ma edycji więc dodam następny post. Mnie to tylko szkoda tych pracowników bo zapału i pomysłów im nie brakowało... tylko tym k*****m na wysokich fotelach się to "nie opłacało".

W Valve nie ma "wysokich foteli", struktura firmy jest taka, ze kazdy robi to co chce. Oczywiscie sa od tego wyjatki.[Bez polskich znakow, be ten idiotyczny edytor na nie nie pozwala.]

MisticGohan_MODED
Gramowicz
10/07/2020 13:23

Oczywiście nie ma edycji więc dodam następny post. Mnie to tylko szkoda tych pracowników bo zapału i pomysłów im nie brakowało... tylko tym k*****m na wysokich fotelach się to "nie opłacało".




Trwa Wczytywanie