Na łamach oficjalnej strony internetowej firmy Electronic Arts pojawił się (podajemy za serwisem GamesRadar) obszerny artykuł zawierający mnóstwo nowych informacji na temat zapowiedzianego jakiś czas temu Star Wars: Squadrons, czyli pierwszoosobowej strzelanki kosmicznej na licencji kultowych Gwiezdnych wojen. Dowiedzieliśmy się przede wszystkim konkretów odnośnie statków, które będą dostępne w grze – twórcy przyznali na samym początku, że ich największym priorytetem jest zachowanie klimatu pierwszej trylogii, stąd wszystkie kokpity są projektowane zgodnie z założeniami tego, jak widziano futurystyczne technologie w latach 70. ubiegłego wieku. Zaznaczono przy tym (po raz kolejny), że gracze będą mieli możliwość wyłączenia wszystkich elementów interfejsu – wówczas będą polegać wyłącznie na wskaźnikach kokpitu.
Jeśli chodzi o wspomniane statki, Star Wars: Squadrons zaoferuje łącznie cztery klasy statków. Pierwsza z wymienionych to myśliwce, które będą najbardziej zbalansowane, dobre w ataku i jednocześnie wytrzymałe, aczkolwiek nie będą specjalizować się w niczym konkretnym w imię zasady coś za coś. Następnie mamy bombowce – maszyny, choć niezwykle powolne, tak charakteryzujące się za to potężnym uzbrojeniem i bardzo mocnym pancerzem. Trzecią klasą są statki przechwytujące. Tymi będziemy najczęściej walczyć z innymi mniejszymi statkami; choć ich pancerze są znacznie słabsze od pancerzy pozostałych klas, tak nadrabiają dużą prędkością i wysokim poziomem manewrowości. Na koniec mamy statki wsparcia, czyli maszyny służące do naprawy oraz uzupełniania zapasów amunicji oraz innych zasobów.
Każdy statek wyposażony będzie w broń główną, dwa typy wyposażenia specjalnego oraz środki służące do obrony. Sterowanie ma być uniwersalne dla wszystkich modeli, dzięki czemu przesiadka z jednego na drugi nie będzie problemem. Otrzymamy też system zarządzania zasilaniem w dwóch wersjach: uproszczonej oraz zaawansowanej. Druga pozwoli na całkowitą kontrolę – będziemy więc samodzielnie decydować o każdym szczególe, w tym chociażby o podzieleniu energii pomiędzy różnymi elementami statku. Tarcze mają regenerować się samodzielnie, aczkolwiek w momencie uszkodzenia kadłuba zostaniemy zmuszeni do skorzystania z jednostki wsparcia (ewentualnie do powrotu na pokład statku flagowego). Statki bez tarcz będą miały możliwość natychmiastowego przekierowania swojej energii z silników do laserów i odwrotnie.
Potwierdzone statki oraz klasy
- T-65B X-Wing (myśliwiec)
- BTL-A4 Y-Wing (bombowiec)
- RZ-1 A-Wing (statek przechwytujący)
- UT-60D U-Wing (statek wsparcia)
- TIE/LN (myśliwiec)
- TIE/SA (bombowiec)
- TIE/IN Interceptor (statek przechwytujący)
- TIE/RP Reaper (statek wsparcia)
Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Star Wars: Squadrons zadebiutuje 2 października 2020 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!