Odświeżony Crysis Cryteka debiutuje dziś na pierwszej z dedykowanych platform. Świetny port, ale… jest kilka „ale”.
Nawet jeśli fani marki Crysis przez dłuższy czas nie wierzyli nam, że towarzyszące kolejnym prezentacjom silnika CryEngine zajawki Crysis prowadzą do zremasterowanej wersji, to potem nie wierzyli własnym oczom, gdy Crytek już grę zaprezentował. Ostatecznie Crysis Remastered dla PC, PlayStation 4 i Xboksa One zostało przesunięte na późniejszy termin, a dziś na rynku ląduje port na Nintendo Switch. Opracowane we współpracy z Saber Interactive wydanie prezentuje się nieźle, ale redakcja Digital Foundry dopatrzyła się kilku uchybień.
Okazuje się, że Crysis Remastered na Nintendo Switch mogło być przekonwertowane z nieco starszej, opracowanej jeszcze na potrzeby konsol siódmej generacji wersji Crysis. Całość znacznie podrasowano, ale co ważniejsze – także okrojono. Digital Foundry donosi, że w wersji na Switch zabrakło jednej z misji z oryginału, Ascension, która mogłaby znacznie nadszarpnąć moce konsolki. Gracze mogą liczyć na dynamiczne skalowanie rozdzielczości od 540p do 720p w trybie przenośnym i od 540p do 900p w doku. Wszystko to z prawie stałym 30 FPS, jednak zdarzają się zauważalne spadki.
Oczywiście trudno przypuszczać, że dla pozostałych wydań Crytek również zrezygnował z jednego z zadań z kampanii, aczkolwiek wszystko okaże się, gdy dedykowany domowym konsolom i pecetom build trafi do mediów.
Ja nie wiem skąd autor newsa te bzdurę wziął bo na filmiku takie twierdzenia nie ma. Gra działa na najnowszej wersji CryEnginu a autor jedynie spekuluje że była konwertowana z działającej na CryEngine 3 wersji z PS3 i Xboxa 360 z powodu uproszczonej geometrii. Co też nie jest do końca prawdą bo wersja na stare konsole miała wycięte większość interaktywnych obiektów względem wersji PC a w wersji na Switcha one są obecne. Więc gra musiała być z PCtowych zasobów konwertowana.
Racja, zbyt pobieżny przegląd materiału. Już poprawione
ZubenPL
Gramowicz
23/07/2020 10:51
"Okazuje się, że Crysis Remastered na Nintendo Switch bazuje na nieco starszej, opracowanej jeszcze na potrzeby konsol siódmej generacji wersji silnika CryEngine 3. "
Ja nie wiem skąd autor newsa te bzdurę wziął bo na filmiku takie twierdzenia nie ma. Gra działa na najnowszej wersji CryEnginu a autor jedynie spekuluje że była konwertowana z działającej na CryEngine 3 wersji z PS3 i Xboxa 360 z powodu uproszczonej geometrii. Co też nie jest do końca prawdą bo wersja na stare konsole miała wycięte większość interaktywnych obiektów względem wersji PC a w wersji na Switcha one są obecne. Więc gra musiała być z PCtowych zasobów konwertowana.
https://i.redd.it/nexpskocwfb51.jpg
Co do braku Ascension(misja z lataniem) to się nie dziwiebyła to najbardziej wymagająca sekwencja w grze. Pewnie nie dało jej się zoptymalizować.