Jeśli wierzyć informacjom zawartym w najnowszym patencie zarejestrowanym przez firmę Sony (i zauważonym między innymi przez serwis Wccftech), konsola nowej generacji PlayStation 5 może otrzymać własne DLSS 2.0, czyli technikę rekonstrukcji obrazu, najprawdopodobniej działającą na podobnych zasadach. W skrócie: specjalnie dostosowany do technologii algorytm AI pozwoli korzystać z niższej rozdzielczości bazowej, czyli chociażby 720p czy 1080p, umożliwiając jednocześnie uzupełnianie klatek poszczególnych animacji detalami zaobserwowanymi w wyższej rozdzielczości.Dzięki temu uzyskiwany jest obraz o podobnej ostrości oraz szczegółowości, co przy większych rozdzielczościach, ale jednocześnie cały proces nie wymaga od sprzętu tak dużo mocy obliczeniowej do wygenerowania. Jak zauważa portal Wccftech, plusem korzystania z takiej technologii na konsoli PlayStation 5 jest fakt, iż DLSS 2.0 radzi sobie znacznie lepiej od tak zwanego checkerboardingu, który wykorzystuje się głównie przy grach na PlayStation 4 Pro. Zainteresowanych tematem zapraszamy również do obejrzenia najnowszego materiału na kanale Digital Foundry, porównującego wykorzystanie DLSS 2.0 w pecetowej wersji Death Stranding do technologii checkerboardingu na PS4 Pro.
Firma Sony zarejestrowała patent sugerujący, że konsola PlayStation 5 doczeka się własnej techniki rekonstrukcji obrazu działającej na zasadach DLSS 2.0.