W niedawnej transmisji na żywo poprowadzonej przez firmę SEGA wziął udział między innymi Toshihiro Nagoshi, producent serii Yakuza, który zachwalał najnowsze dzieło studia Sucker Punch, grę Ghost of Tsushima. Jak donosi serwis Kotaku, twórca opowiedział ze szczegółami, dlaczego gra tak bardzo mu się spodobała – chwalił przy tym takie elementy, jak motion capture czy niezwykle naturalną i dającą pełną swobodę eksplorację. To jednak nie wszystko, bowiem deweloper stwierdził, że Sucker Punch musiało poświęcić na stworzenie Ghost of Tsushima niewyobrażalnie dużo czasu oraz wysiłku, aby dokładnie zbadać wszelkie niuanse i główne cechy przedstawianego w grze świata, włączając w to również poglądy samych Japończyków na własną historię.
Obcokrajowcy, którzy znacznie bardziej działają na wyobraźnię Japończyków niż sami Japończycy, są… raczej niesamowici, prawda? (...) Szczerze mówiąc, zostaliśmy pokonani. (...) Jeśli mam być szczery, to myślę, ża ta gra powinna powstać w Japonii.
Warto jednak zauważyć, że Nagoshi przyznał zarazem, iż taka gra prawdopodobnie w Japonii i tak nigdy by nie powstała. Mało tego, niektóre elementy pojawiające się w Ghost of Tsushima obalają według dewelopera tezę, jakoby ludzie z Zachodu nie potrafią zrozumieć charakterystyki kultury japońskiej. Wychwalał również tryb Kurosawy, który upodabnia rozgrywkę do klasycznych, czarno-białych samurajskich produkcji Akiry Kurosawy. Zgadzacie się z producentem serii Yakuza? Czy Ghost of Tsushima rzeczywiście świetnie oddało to, jak wyglądała feudalna Japonia? A może macie inne zdanie? Dajcie znać w komentarzach!
Na koniec przypomnijmy jeszcze, że Ghost of Tsushima zadebiutowało 17 lipca bieżącego roku wyłącznie na konsolach PlayStation 4. Jeżeli chcecie być na bieżąco z wiadomościami dotyczącymi dzieła studia Sucker Punch, zapraszamy pod ten adres. Pod tym adresem znajdziecie natomiast kompendium na temat gry. Zalecamy także zapoznać się z naszą recenzją, a szczególnie zainteresowanych grą (oraz kulturą samurajów) zapraszamy do sprawdzenia swojej wiedzy w specjalnym quizie.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!