Resident Evil Village działa perfekcyjnie na Xbox Series X. Problemy na PS5

Mikołaj Ciesielski
2020/08/11 12:50

Według nieoficjalnych informacji jedna z konsol nowej generacji ma problemy z utrzymaniem stabilnej płynności przy rozdzielczości 1080p.

Resident Evil Village zostało zapowiedziane na czerwcowym pokazie gier na PlayStation 5. Deweloperzy udostępnili wówczas pierwszy materiał promocyjny swojej produkcji. Od tamtego czasu do sieci trafiło kilka szczegółów, dotyczących gry. Dowiedzieliśmy się m.in. że lokacje będą mieć bardziej otwartą strukturę. Natomiast dziś w sieci pojawiły się nieoficjalne informacje, według których najnowsza odsłona serii Resident Evil ma problem z utrzymaniem 60 klatek na sekundę przy rozdzielczości 1080p w wersji na konsolę PlayStation 5.

Resident Evil Village działa perfekcyjnie na Xbox Series X. Problemy na PS5

GramTV przedstawia:

Okazuje się, że deweloperzy nie mają problemu z uzyskaniem 60 klatek na sekundę w wersji na konsolę Xbox Series X i to przy rozdzielczości 4k. Najnowsze rewelacje przekazał nie kto inny jak Dusk Golem, znany również pod pseudonimem Aesthetic Gamer, regularnie publikujący przecieki związane z serią Resident Evil. Cały wątek, dotyczący powyższej sprawy możecie prześledzić na forum ResetEra.

Warto również wspomnieć, że jakiś czas temu do sieci trafiły informacje, według których twórcy zrezygnowali z prac nad wersją gry na konsole obecnej generacji, ponieważ te rzekomo nie posiadały wystarczającej mocy obliczeniowej.

Resident Evil Village zmierza na komputery osobiste, a także konsole PlayStation 5 i Xbox Series X. Tytuł ma zadebiutować latem 2021 roku.

Komentarze
10
Aroo85
Gramowicz
12/08/2020 23:26

Pierdu Pierdu ta gra będzie w 4k na ps 5 w 60 a na vr pewnie w 90 wiec bym sie tu nie ekscytowal za bardzo. Ps 5 ma w cholere mocy bije na głowę pc większosc. Wiec to zwykle ploteczki jakich wiele. 

OldGamer
Gramowicz
11/08/2020 18:23
Nikt nie napisal, ze ta gra jest optymaluzowana pid xboxa, wiec nie wiem skad snujesz domysly o Tym ze jest to optymalizacja pod pamiec. Dodatkowo watpui, ze pamiec wplynie na ogolnia wydajnosc. Predzej skonczy sie moc gpu przy wesokich rozdzialkach i zlozonosci swiata. 

"Mają mniej jednostek obliczeniowych jeżeli chodzi o GPU ale każda z nich jest znacznie szybsza niż ta zastosowana w Xbox."

Ciagle mowimy o braku stalej maksymalnej wartosci taktowania GPU dla PS5. Finalnie klocek jest szybszy, o czym chyba wszyscy wiedza... 

"Generalnie jest inna architektura. I przy okazji architektura która bardziej przypomina PC co oznacza że dużo łatwiej się pod nią robi gry.

"Nie mają. Zwyczajnie kłamiesz. "

Maja, jest to ta sama architektura RDNA2. Sa to customowe rozwizania. Ale bardziej chidzi tu " ficzery". 

"Zwyczajnie zoptymalizowali grę pod Xboxa i psioczą. Ot tyle w tym temacie." Tego nie wiesz. I po co maja psioczyc.

"Zresztą nawet gdyby Xbox pozwalał Ci na zoptymalizowanie gry tak by wyglądała lepiej to... co z tego? Microsoft zrobił Xbox One X i ich marketing piszczy od dawna że jest to "najmocniejsza konsola". I mają rację. Tylko co z tego? Przez lata nie wydali ani jednej gry która pokazała by na co stać ich "najmocniejszą konsolę".

Efekt tego jest taki że od tygodni ludzie nie mówią o niczym innym jak Ghost of Tsushima. Mówią że jest to genialne zwieńczenie tej generacji konsol. Nie tak dawno widzieliśmy The Last of Us 2 który również wygląda lepiej niż jakakolwiek gra na Xbox One X.

Realia są takie że to co robi Microsoft to czysty marketing i dmuchanie na wiatr. To co robi Sony to gry. Świetne gry które nie mają konkurencji." 

​Zgadza sie, ze Sony ma lepsze gry na wylacznosc. Choc Red Dead Redemption 2 z XOX chyba wyglada lepiej pod wzgledem czysto technicxnych. Forza tez dosc mocno odskoczyla GT. Microsoft dal ciala z xone na calej linii. Widac, ze obrali wtedy dosc dziwny kierunek, jakby gracz nie byl docelowym targetem. Teraz mam odczucia ze pod kierownictwem Phila Spencera wyglada to troche inaczej. Widac ze MS inwestuje duzo wiece i nie zwaza na koszta ( Game Pass), zaraz XCloud no i studia pod skrzydlami. MS idzie w przyszlosc i ma do tego srodki nie skupiajac sie stricte na samej konsoli a na bazie graczy i uslug- co jest przyszloscia ( unifikacja Konsola -PC. Widac ze wala z grubego kalibru i Sony wyglada pod tym wzgledem archaicznie. Mialem wszystkie konsole - procz Switch. Zostalem przy XOX + PC. Cross platform mnie do tego przekonal ( gram z zona). PS4 PRO mialem. Ogralem exy i poszlo. Last of Us 2  nie jest tym czym byla 1. Ghosta nie gralem. Czekam obecie na FS 2020- tu jest moc i Halo- cross platform. Pozdrawiam;)

dariuszp
Gramowicz
11/08/2020 16:48
OldGamer napisał:

Juz slychac pekanie 4 liter. Rozumiem, ze wszyscy mowiacy o silniku gry i jego zlej optymalizacji pod PS5 sa bieglymi programistami, ktorzy przeanalizowali kod gry i stad te wnioski. 

Wnioski płyną z tego że Xbox ma unikalną architekturę która wymaga szczególnej uwagi i dobrej optymalizacji pod tą architekturę. Bo np zamiast 16gb RAM równej prędkości jak w PS5, Xbox ma 10gb wolnej pamięci i 6 szybkiej. Więc jak część gry zoptymalizujesz specjalistycznie pod taką architekturę to jasne że gra będzie działać lepiej.

Tyle że wtedy optymalizujesz pod Xbox X. Realia są takie że ani PC ani PS5 nie ma takiej architektury. I wielu developerów krytykowało Microsoft za to bo na PS5 gry robi się po prostu łatwiej.

Od poczatku bylo wiadomo, ze ps5 jest slabsze technicznie pod wzgledem GPU. 

Tyle że to nie prawda. PS5 ma inne rozwiązania zastosowane. Np zamiast 10gb wolnej pamięci i 6 gb szybkiej mają po prostu tak jak PC 16gb średniej prędkości pamięci. Gdzie ta prędkość klasuje się gdzieś po środku między tymi dwoma pamięciami. 

Mają mniej jednostek obliczeniowych jeżeli chodzi o GPU ale każda z nich jest znacznie szybsza niż ta zastosowana w Xbox.

Mają szybszy dysk i przepustowość pamięci. 

Generalnie jest inna architektura. I przy okazji architektura która bardziej przypomina PC co oznacza że dużo łatwiej się pod nią robi gry.

Pod wzgledem ilosci CU i zegara, ktory jest podany na PS5 w max boost- co jest smieszne. Moze byc ze ps5 trzyma 50 klatek\s, badz framerate jest niestabilny w zaleznosci od lokacji. Liczb nie da sie oszukac, a 2 konsole maja praktycznie taka sama architekture. 

Nie mają. Zwyczajnie kłamiesz. 

Zaklinanie rzeczywistosci nie pomoze. PS5 bedzie nadrabiac zapewne w exclusive w warstwie artystycznej, a nie technologicznej. W multiplatformach moze juz byc mniej ciekawie. 

Tyle że większość developerów chwali PS5 sobie. I technologicznie również jest świetnie. Różnica to właśnie architektura i podejście.

Zwyczajnie zoptymalizowali grę pod Xboxa i psioczą. Ot tyle w tym temacie. Zresztą nawet gdyby Xbox pozwalał Ci na zoptymalizowanie gry tak by wyglądała lepiej to... co z tego? Microsoft zrobił Xbox One X i ich marketing piszczy od dawna że jest to "najmocniejsza konsola". I mają rację. Tylko co z tego? Przez lata nie wydali ani jednej gry która pokazała by na co stać ich "najmocniejszą konsolę".

Efekt tego jest taki że od tygodni ludzie nie mówią o niczym innym jak Ghost of Tsushima. Mówią że jest to genialne zwieńczenie tej generacji konsol. Nie tak dawno widzieliśmy The Last of Us 2 który również wygląda lepiej niż jakakolwiek gra na Xbox One X.

Realia są takie że to co robi Microsoft to czysty marketing i dmuchanie na wiatr. To co robi Sony to gry. Świetne gry które nie mają konkurencji. 




Trwa Wczytywanie