Zgodnie z najnowszymi doniesieniami (podajemy za serwisem PSU), wbrew wieściom, które krążyły w internecie od kilku dni, konsola nowej generacji PlayStation 5 nie będzie miała żadnych problemów z rozdzielczością 4K oraz utrzymaniem 60 klatek na sekundę. Źródłem informacji był jeden z moderatorów forum ResetEra znany jako Dusk Golem. Użytkownik, który w przeszłości wielokrotnie udowadniał, że jest naprawdę dobrze poinformowanym insiderem, tym razem przyznał się do błędu – wszystko zaczęło się bowiem od informacji o rzekomym fałszywym 4K, z którym miałby borykać się sprzęt Sony:
Słyszałem od różnych deweloperów, że PlayStation 5 ma problemy z grami w rozdzielczości 4K, więc zobaczymy sporo fałszerstwa. Dla niektórych nie ma to żadnego znaczenia, ale warto się na coś takiego przygotować. Xbox [Series] X nie będzie mieć tego problemu.
Gracze słusznie zauważyli, że powyższa wypowiedź ujrzała światło dziennie zaraz po tym, jak Xbox zaczął borykać się z negatywnymi opiniami (związanymi między innymi z Halo Infinite). Kiedy użytkownicy zaczęli zadawać moderatorowi pytania związane ze znacznie bardziej skomplikowanymi kwestiami, w szczególności technicznymi, Dusk Golem zaczął unikać bezpośredniej odpowiedzi.
Na koniec przyznał, że nie jest wystarczająco obeznany z tematem specyfikacji PS5, aby się wypowiadać. Sytuacja robi się ciekawsza, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że Dusk Golem stracił uprawnienia moderatora na forum ResetEra, a sam wątek z fałszywym 4K został zablokowany.
Wczytywanie ramki mediów.
Nie musieliśmy również długo czekać, aby w sprawie głos zabrali sami twórcy gier – w tym przypadku deweloperzy zajmujący się grą Quantum Error, którzy potwierdzili za pośrednictwem swojego konta na Twitterze, że wspomniana gra bez problemu działa w rozdzielczości 4K i osiąga wynik od 65 do 70 klatek na sekundę. Krótko mówiąc, PlayStation 5 nie będzie miało problemu z rozdzielczością 4K, co nie zmienia faktu, że niektórzy twórcy, zamiast skupiać się na tym, mogą zdecydować się na wykorzystanie dodatkowej mocy do osiągnięcia lepszych efektów wizualnych (jak chociażby ray tracing).
Wczytywanie ramki mediów.