Jeśli czekaliście na kolejne wieści dotyczące nadchodzącej gry Mafia: Edycja Ostateczna, mamy dobrą wiadomość. Deweloperzy ze studia Hangar 13 postanowili szczegółowo omówić klasyczny poziom trudności, który znajdzie się w gruntownie odświeżonej wersji. Warto jednak zaznaczyć, że gra będzie zawierać liczne ustawienia trudności oraz szereg indywidualnych funkcji (za przykład wymieniono tutaj asystę celowania, model prowadzenia pojazdu czy chociażby czułość policji). Na czym więc ma polegać klasyczny poziom trudności? W dużym skrócie: jeśli chcesz zakosztować maksymalnego, staroszkolnego wyzwania, to po prostu go włącz.
Choć klasyczny poziom trudności nie sprawi, że Mafia: Edycja Ostateczna nagle stanie się grą nierozsądnie trudną, tak wprowadzi funkcje, które pozwolą cofnąć się do czasów oryginalnej Mafii i poniekąd zachęcić gracza do zabawy w zupełnie inny sposób. Jak informuje między innymi Prakash Choraria, starszy projektant systemów w studio Hangar 13, przy projektowaniu klasycznego poziomu trudności oraz umieszczaniu go w grze twórcy chcieli zapewnić graczowi naprawdę trudne wyzwanie, a jednocześnie wyrównać kilka elementów, które wiązały się z frustracją. Za przykład twórca podał tutaj wyścig w misji Fair play, nieco później omawiając również kwestię czułości policji:
Na wszystkich poziomach trudności w Mafii: Edycji Ostatecznej chcieliśmy nieco ułatwić rozgrywkę w porównaniu z oryginałem, gdyż wielu graczy blokowało się w tym miejscu i nie mogło go ukończyć. Na poziomie klasycznym, wyścig wciąż jest dosyć trudny, ale z odrobiną cierpliwości i treningu, można go zaliczyć. (...) Podczas gry na średnim poziomie trudności, policja generalnie ignoruje przestępstwa, podczas których nikomu nie dzieje się krzywda. Jeśli przejedziemy na czerwonym świetle albo uderzymy w zaparkowane auto, policja odwraca wzrok. Jeśli jednak postraszymy przechodnia bronią, czeka nas nieprzyjemna rozmowa. Na poziomie klasycznym, żaden występek nie ujdzie płazem. Nawet niewielkie przekroczenie prędkości oznacza, że zostaniemy zatrzymani i otrzymamy mandat, aby zapobiec eskalacji.
Podczas grania na klasycznym poziomie trudności będziemy musieli zwracać uwagę praktycznie na wszystko, nawet na amunicję, ponieważ – tak, jak w wersji oryginalnej z 2002 roku – przeładowanie broni będzie oznaczać utratę wszystkich nabojów, które pozostały w magazynku. Klasyczny poziom trudności sprawi również, że każda walka będzie wymagająca, regeneracja zdrowia zadziała jedynie do 20%, a korzystanie z apteczek nie zapewni tak dobrego leczenia, jak normalnie.
Czy podoba Wam się wizja takiego stylu rozgrywki? Skorzystacie z klasycznego poziomu trudności? Dajcie znać w komentarzach! Przypomnijmy, że Mafia: Edycja Ostateczna zadebiutuje 25 września bieżącego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.