Podczas wczorajszego wydarzenia Ubisoft Forward byliśmy świadkami oficjalnej zapowiedzi remake’u gry Prince of Persia: Piaski Czasu. W internecie rozpoczęły się burzliwe dyskusje, w których gracze wyrazili swoje niezadowolenie stylem graficznym odświeżonej wersji legendarnego tytułu. Ubisoft postanowił odpowiedzieć na ostrą krytykę społeczności – na łamach serwisu The Mako Reactor opublikowano obszerny wywiad z przedstawicielami indyjskiego oddziału francuskiego koncernu, który odpowiada za stworzenie remake’u. Deweloperzy odpowiedzieli na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania i wyjaśnili sytuację.
Pierre Sylvain-Gires, reżyser projektu, zaznaczył już na wstępie, jak trudnym zadaniem jest praca nad grą, która stała się pewnego rodzaju legendą w świecie gier. Podkreślił, że tytułowy Książę jest unikalną postacią, którą twórcy muszą dokładnie zrozumieć, aby w pełni oddać jej charakter. Deweloper wytłumaczył, iż studio zdecydowało się na taki, a nie inny styl graficzny, aby remake Księcia Persji również był unikalny i przy okazji wyróżnił się na tle innych produkcji, jak chociażby Assassin’s Creed. Problemem miał być również silnik, z którego korzysta zespół tworzący remake – na horyzoncie pojawiło się kilka problemów, w szczególności związanych z mechanikami. Sylvain-Gires przyznał, że głównym problemem okazała się mechanika cofania czasu, ponieważ Anvil (silnik) nie został stworzony do cofania i spowalniania czasu.
Od kierownika produkcji, Sashi Menon, dowiedzieliśmy się, że remake Prince of Persia: Piaski Czasu powstaje już od ponad dwóch lat. Zapewnił, iż tytuł nie padł ofiarą żadnych ograniczeń czasowych lub budżetowych – w szczycie pracowało nad nim 170 pracowników, nie wspominając o pozostałych inwestycjach w infrastrukturę i przygotowaniach, aby stworzyć nowoczesną grę. Problem w tym, że obranie konkretnego stylu graficznego wcale nie musi oznaczać tak kiepskiej jakości – wielu graczy na pewno nie znajdzie w powyższych akapitach żadnego sensownego wytłumaczenia sytuacji. Pozostaje jednak mieć nadzieję, że Ubisoft wypuści gry na rynek ze skopiowanymi modelami postaci…
Nie udało się wczytać ramki mediów.
Nie udało się wczytać ramki mediów.
Nie udało się wczytać ramki mediów.
