W ubiegłym roku w maju przedstawiciele CD Projekt RED obiecywali „bardziej ludzki” crunch przed premierą gry Cyberpunk 2077. Marcin Iwiński oraz Adama Badowski zapewniali wówczas, że nie będą zmuszać swoich pracowników do nadgodzin i chcą uniknąć crunchu. Tym samym polski deweloper podkreślał, że nie chce powtarzać sytuacji, która miała miejsce przed premierą Wiedźmina 3. Okazuje się jednak, że już od najbliższego poniedziałku wszyscy deweloperzy, którzy pracują nad Cyberpunk 2077, przechodzą w obowiązkowy, 6-dniowy tryb pracy.
Jeden z pracowników polskiego studia wysłał wiadomość do redakcji Bloomberga, w której poprosił o anonimowość. Deweloper ujawnia, że CD Projekt RED nie dotrzymało słowa danego w maju ubiegłego roku. Zdradził również, że niektóre osoby od ponad roku spędzają noce i weekendy pracując przy Cyberpunk 2077.
Adam Badowski, szef studia CD Projekt RED, miał wysłać do swoich pracowników e-maila, w którym napisał, że jest optymistą, jeśli chodzi o aktualny stan gry. Stwierdził, że nadszedł czas, aby naprawić wiele błędów i usterek, które wciąż znajdują się w Cyberpunku 2077. Jednocześnie szef studia poinformował swoich pracowników, że całe studio deweloperskie wchodzi na wyższe obroty.
E-mail wyjaśnia, że „wyższe obroty” oznaczają typową ilość pracy w tygodniu oraz jeden dodatkowy dzień w trakcie weekendu. Szef studia zapewnia, że pracownicy otrzymają wynagrodzenie za nadgodziny i poinformował, że bierze pełną odpowiedzialność za tę decyzję i niechęć do niej.
Badowski napisał również w wiadomości, że zdaje sobie sprawę, że obecna sytuacja stoi w opozycji do tego, co zapowiadano w ubiegłym roku. Podkreślił również, że jest to przeciwieństwo tego, w co sam wierzył jeszcze jakiś czas temu – że crunch nigdy nie powinien być rozwiązaniem. Szef studia ujawnił, że wykorzystano już jednak wszelkie inne sposoby, by odnaleźć się w aktualnej sytuacji.
Całość została również skomentowana przez Jasona Schreiera, z którym to właśnie rok temu Marcin Iwiński oraz Adam Badowski rozmawiali o crunchu. Schreier również potwierdza, że część zespołu rozwija Cyberpunka 2077 w nocy oraz w trakcie weekendów, o czym poinformował jeden z pracowników studia.
Cyberpunk 2077 zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Premiera gry zaplanowana jest na 19 listopada bieżącego roku. Produkcja pojawi się również na konsolach nowej generacji.