Z racji tego, że Baldur’s Gate III zadebiutowało we wczesnym dostępie, gra zbiera podstawowe informacje od użytkowników i przesyła je do deweloperów z Larian Studios. Oprócz eliminacji zgłaszanych błędów deweloperzy postanowili wykorzystać dane do wygenerowania typowego bohatera, którego tworzy społeczność w Baldur’s Gate III. Wyniki są, delikatnie rzecz ujmując, zwyczajnie – twórcy przyznali nawet, że są bardzo rozczarowani brakiem kreatywności, żartobliwie porównując stworzoną postać do domyślnego mieszkańca krypty z Fallout. Zobaczcie sami:
Postanowiliśmy ustawić najczęściej wybierane przez Was opcje i wyszło nam coś takiego. Na początku myśleliśmy, że nas system analityczny się po prostu pomylił. Sprawdziliśmy. Działa, jak należy. Gratulacje! Stworzyliście domyślnego mieszkańca Krypty. Co jest z Wami? Daliśmy Wam do dyspozycji oczy demona, rogi, a nawet ogony! Jesteśmy bardzo rozczarowani. Zaszalejcie trochę. Ciężko nad tym pracowaliśmy!