Prędkość wentylatora w PS5 będzie dynamicznie zmieniana przez Sony

Wincenty Wawrzyniak
2020/10/18 18:45
5
1

To chyba jedna z ciekawszych funkcji, jakie Sony postanowiło wykorzystać przy sprzęcie nowej generacji – zdradzamy szczegóły.

Ostatnimi czasy nowych materiałów związanych z PlayStation 5 zdecydowanie nie brakuje – w czwartek Sony zdecydowało się zaprezentować interfejs konsoli, na początku miesiąca jeden z inżynierów całkowicie rozłożył sprzęt na części, a jeszcze wcześniej japońska korporacja zapowiedziała dość ważne zmiany w systemie trofeów.

Co więc tym razem? Bardzo ciekawe wieści – jak podaje serwis Push Square, przedstawiciel PlayStation, Yasuhiro Otori, w wywiadzie z serwisem 4Gamer.net (rozmowa została przetłumaczona przez użytkownika orzkare na forum ResetEra) zdradził, że Sony będzie dynamicznie kontrolować prędkość wentylatora w PS5.Prędkość wentylatora w PS5 będzie dynamicznie zmieniana przez Sony

GramTV przedstawia:

Otori wytłumaczył, że firma będzie pozyskiwać dane z aktualizacji gier, w szczególności dotyczące zachowania APU (Accelerated Processing Unit) w każdej z produkcji. Na podstawie zebranych danych inżynierowie dowiedzą się, czy sprzęt dobrze się sprawuje, czy może się przegrzewa.

W drugim przypadku Sony ma w planach optymalizację wentylatora na podstawie danych i zmianę prędkości poprzez aktualizacje gier, sprawiając tym samym, że PlayStation 5 nie będzie (a przynajmniej nie powinno) się przegrzewać. Ma to działać w obie strony; firma będzie mogła zwiększać oraz zmniejszać prędkość wentylatora.

Komentarze
5
Khalid
Gramowicz
19/10/2020 11:48

Ja bendem hackerem i obłożę PS'a folią aluminiową! Nic nie będą wiedzieli. Żadna informacja przez to nie przejdzie. Już to sprawdzałem. Sam bendem decydował o prędkości moich wentylatorów!

RadkoR1983
Gramowicz
19/10/2020 08:29

Mnie się wydaje, że tutaj sprytnie jest zakamuflowany jakiś przyszły overclocking APU. ;)

Kotleciq
Gramowicz
18/10/2020 20:28

Przesyłanie danych do sony aby sprawdzić czy konsola się nie przegrzewa i wydawać aktualizacje dla gier aby regulować moc chłodzenia...

Nie chcę być wredny... ale moja płyta główna z 2003 roku, na pokładzie której śmigał AMD Sempron 2600+ potrafiła robić to automatycznie, bez wysyłania danych :)




Trwa Wczytywanie