Platforma nieczęsto chwali się statystykami oglądalności swoich produkcji, ale gdy już to robi, liczby pokazują nam, jak wielką popularnością cieszą się oryginalne filmy i seriale serwisu. Raczej nie będzie zaskoczeniem, że największe premiery promowane przez Netflixa, osiągają niesamowicie dużą oglądalność.
Najpopularniejszym tegorocznym filmem platformy pozostaje The Old Guard z Charlize Theron. Produkcję włączyło 78 mln gospodarstw domowych. Nieco mniejszym wynikiem może pochwalić się Enola Holmes, która zadebiutowała niecały miesiąc temu i obejrzało ją 76 mln gospodarstw domowych. Pozostałe dwa filmowe hity to Project Power z oglądalnością na poziomie 75 mln oraz The Kissing Booth 2 z 66 mln odtworzeń.
Świetnie radzą sobie również filmy dokumentalne, które na żadnej innej platformie nie mogłyby liczyć na podobne wyniki. Morderstwo po amerykańsku: Zwyczajna rodzina, która miała premierę 30 września, obejrzało 52 mln gospodarstw domowych. Natomiast Dylemat społeczny odtworzono 38 mln razy.
Wśród seriali dominuje Ratched, czyli najnowsza propozycja od Ryana Murphy’ego – twórcy American Horror Story. Seria zaliczyła 48 mln wyświetleń. Nie jest to najwyższy wynik serialu, bo ten należy do Cobra Kai, do którego Netflix przejął prawa od YouTube’a w czerwcu tego roku. Kontynuacja Karate Kid stała się hitem platformy z 50 mln odtworzeń. Pozostałe seriale z najwyższymi statystykami oglądalności to drugi sezon The Umbrella Academy z 43 mln wyświetleń i pierwsza część piątego sezonu Lucyfera z 38 mln odtworzeń.
Netflix podaje swoje statystyki w oparciu o włączenie danej produkcji w gospodarstwie domowym. Liczby te mogą być więc jeszcze wyższe, gdyż każde gospodarstwo domowe, niezależnie od liczby mieszkańców, liczone jest jako jedno odtworzenie. Warto również mieć na uwadze, że platforma zalicza każde wyświetlenie swojej produkcji dłuższe od dwóch minut. Nie wiadomo więc, jak duży odsetek osób, które włączyły daną produkcję, obejrzały je do samego końca.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!