Wrzesień był chyba jednym z najciekawszych miesięcy bieżącego roku, jeśli chodzi o sprzedaż gier w dystrybucji cyfrowej – przynajmniej tak sugeruje najnowszy raport grupy analitycznej SuperData. Podsumowano w nim wyniki cyfrowego rynku gier za ubiegły miesiąc, czyli w tym przypadku wrzesień. Ciekawostek jest naprawdę sporo.
Po pierwsze, NBA 2K21 okazało się najlepiej zarabiającym debiutem września – pomimo negatywnego odbioru graczy. W dystrybucji cyfrowej najnowsza odsłona serii sprzedała się w liczbie 1,9 mln egzemplarzy; w przypadku konsol sprzedaż była aż o 19% wyższa niż w przypadku NBA 2K20, a wpływy z mikrotransakcji w grze wzrosły o 8%. Niezłymi wynikami może pochwalić się też Marvel’s Avengers. Najnowsza produkcja studia Crystal Dynamics osiągnęła sprzedaż na poziomie 2,2 mln egzemplarzy. To drugi co do wielkości debiut, jeśli chodzi o gry spod szyldu Square Enix – zaraz za Final Fantasy VII Remake.
Wrzesień był także miesiącem nostalgii. Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 może pochwalić się wynikiem na poziomie 2,8 mln egzemplarzy, co jest większym sukcesem niż poprzednie remake’i wydawcy, jak chociażby Crash Bandicoot czy Spyro. We wrześniu rynek podbiło również Super Mario 3D All-Stars od Nintendo, które sprzedało się w liczbie 1,8 egzemplarzy – to największy dotychczas debiut, jeśli chodzi o tytuły z Mario.
Później mamy Crusader Kings III, które pobiło rekord tempa sprzedaży wśród pecetowych gier strategicznych i sprzedało się w liczbie 1,1 miliona egzemplarzy. Jak zaznaczają analitycy, jest to lepszy wynik od wyników takich gier, jak Sid Meier’s Civilization VI czy Total War: Three Kingdoms, osiągniętych w miesiącach premier. Z oczywistych powodów Crusader Kings III wygenerowało nieco mniejsze przychody – trójka jest dostępna w cenie niższej od wspomnianych tytułów.
A teraz chyba największa ciekawostka: mobilna wersja gry Among Us we wrześniu przyciągnęła do siebie prawie tak wielu graczy, jak Pokemon GO w momencie swojej największej popularności (w lipcu 2018 roku). Zarobki okazały się wprawdzie stosunkowo niewielkie, aczkolwiek wciąż ogromne, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że mówimy o tytule stworzonym przez trójkę deweloperów.
Dużym sukcesem okazało się również przejście Rocket League na model free-to-play, dzięki czemu liczba graczy wzrosła prawie trzykrotnie. W sumie przychody dystrybucji cyfrowej gier we wrześniu bieżącego roku wyniosły 10,7 mld dolarów – aż o 14% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rynek pecetowy może pochwalić się wzrostem wynoszącym 8%, mobilny 9%, a konsolowy aż 40%.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!