Przez ostatnie tygodnie deweloperzy ze studia BioWare nie częstowali nas żadnymi nowymi informacjami na temat Anthem 2.0 – aż do niedawna. Pod koniec ubiegłego miesiąca na oficjalnej stronie zespołu udostępniono (podajemy za serwisem Polygon) nową notkę, w której możemy znaleźć kolejne szczegóły. Tym razem dowiedzieliśmy się o zmianach, które spotkamy między innymi w systemie rozwoju postaci oraz ekwipunku.Jeśli chodzi o ekwipunek, gracze będą zdobywać różnego rodzaju modyfikacje oraz artefakty. Pierwsze wpłyną na ataki, które odblokujemy w specjalnym drzewku umiejętności (o nim poniżej), drugie zaś są przeznaczone typowo pod pancerz. Za przykład podano chociażby wyrzutnię rakiet dla Łowcy – twórcy zdecydowali się zmienić ją na Skyfell Launcher Artifact. Na to, jak ostatecznie nasza postać sprawdzi się w boju, wpłynie synergia pomiędzy ekwipunkiem, zdolnościami oraz wybraną specjalizacją.Następnie mamy zmiany w rozwoju postaci. Każdy Javelin (mowa o pancerzach, których używamy w grze) otrzyma własne drzewko rozwoju, gdzie po zdobyciu punktów umiejętności odblokujemy unikalne zdolności oraz bonusy pasywne. Ponadto pancerze otrzymają dostęp do specjalizacji pozwalających na zmianę stylu gry, które będą funkcjonować w ramach osobnego drzewka: Advanced Skill Tree (zaawansowane drzewo umiejętności). Tego typu nowości mają z kolei zapewnić, że preferowany przez gracza styl gry nie będzie powiązany tak mocno, jak jest teraz, z przedmiotami, jakie zdobywamy podczas zabawy. Twórcy mają nadzieję pozbyć się nadmiernej losowości.
Deweloperzy ze studia BioWare przypominają nam o Anthem, publikując artykuł z nowymi informacjami na temat zmian, jakie zajdą w systemie rozwoju postaci i ekwipunku.