Wczoraj otrzymaliśmy oficjalne oświadczenie od przedstawicieli Microsoftu, w którym zapewniono, że zamknięcie galerii w naszym kraju nie wpłynie na dostępność konsol nowej generacji, czyli Xboksa Series X oraz Xboksa Series S. Dziś w sprawie dostępności postanowiła wypowiedzieć się konkurencja, czyli japońska korporacja Sony.
Na łamach bloga PlayStation pojawił się komunikat, w którym poinformowano, że sprzedaż konsoli PlayStation 5 w okresie premierowym (czyli w dniach 12 oraz 19 listopada – w przypadku naszego kraju interesuje nas wyłącznie drugi termin) odbędzie się całkowicie przez internet.
Firma postanowiła zrezygnować z tradycyjnej sprzedaży w sklepach w trosce o bezpieczeństwo graczy, sprzedawców oraz pracowników ze względu na COVID-19. Poproszono również, abyśmy pozostali w domach i złożyli zamówienie online. Jeżeli należycie jednak do osób, które już złożyły zamówienie przedpremierowe z odbiorem osobistym, dany sklep powinien zapewnić odpowiednie warunki sanitarne, aby sprzęt dotarł do graczy.
Część sprzedawców w Polsce planuje wysłać konsole do klientów nawet w tych przypadkach; powinniśmy jednak otrzymać stosowne informacje od firm, w których zamówiliśmy konsolę. Przypomnijmy jeszcze, że sprzęt dotarł już do naszej redakcji – na naszym oficjalnym kanale na YouTubie udostępniliśmy również materiał z unboxingu. Nieco później natomiast udostępniliśmy tekst zawierający nasze pierwsze wrażenia z Astro’s Playroom na PS5.