Sprawdźmy, która konsola nowej generacji radzi sobie lepiej z najnowszym dziełem Ubisoftu.
Assassin’s Creed Valhalla trafiło na półki sklepowe we wtorek, jednak już w poniedziałek mogliśmy zapoznać się z pierwszymi recenzjami, które wskazywały, że tegoroczna odsłona popularnej serii jest produkcją, obok której nie można przejść obojętnie. Natomiast wczoraj informowaliśmy Was, że gra została pozbawiona na PC klasycznych osiągnięć. Tymczasem jeden z użytkowników serwisu YouTube postanowił sprawdzić, jak z Assassin’s Creed Valhalla radzą sobie next-genowe konsole Sony i Microsoftu.
GramTV przedstawia:
Na kanale NXGamer pojawił się materiał wideo, w którym dokładnie porównano, jak poszczególne elementy gry Assassin’s Creed Valhalla prezentują się na PlayStation 5, a jak na Xboksie Series X. W obu przypadkach gra działa w dynamicznym 4K oraz 60 klatkach na sekundę. Autor materiału zwraca jednak uwagę, że produkcja Ubisoftu rzadko osiąga rozdzielczość 3840x2160. Jeśli chodzi o płynność animacji, to zarówno sprzęt Sony, jak i Microsoftu trzyma stałe 60fps z okazjonalnymi spadkami do 59 lub 58 klatek.
NXGamer zaznacza w swoim materiale, że Assassin’s Creed Valhalla wygląda i działa na PlayStation 5 i Xboksie Series X identycznie. Jak wynika z testu, różnica widoczna jest jednak w czasach wczytywania. Okazuje się, że produkcja Ubisoftu ładuje się na konsoli Sony o 12% szybciej niż na sprzęcie Microsoftu. Na materiale możemy zauważyć, że uruchomienie zapisu zajęło PlayStation 5 11.42 sekundy, natomiast w tym samym przypadku Xbox Series X potrzebował blisko 13 sekund. Całe porównanie znajdziecie poniżej.
Assassin’s Creed Valhalla jest dostępne na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X. Wersja gry na najnowszą konsolę Sony pojawi się w Polsce 19 listopada, podobnie jak next-genowy sprzęt japońskiej firmy.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.
Pytanie jaką rozdzielczość zwykle wyciągały obie konsole. Informacja, że zwykle było to mniej niż natywne 4K to jakby nie powiedzieć nic. Wiecie coś więcej? 50% gry 1440p, a 50% 4K? Zresztą przy obecnych technikach tego upscalowania czy tam checkerboardingu to w sumie nie widać różnicy.
Kash28
Gramowicz
14/11/2020 10:07
Miło czytać o stabilnych 60 fpsach. Według mnie przez długi czas możemy nie zauważyć różnicy w oprawie graficznej między konsolami obecnej już generacji XD. Tommorow is Today. Ps5 ma mniej jednostek za to są znacznie szybsze. Xbox ma ich więcej za to wolniejsze... Ja bym to porównał do zręczności vs siła XD. MI tam natywne 4k jakoś nie jest potrzebne szczególnie w wypadku konsoli Sony bo jakość końcowego obrazu jest bardzo dobra. Przynajmniej tak było przy Ps4pro. No i o ile poziom hałasu w Ps4 pro mi nie przeszkadzał bo kolumny 5.0 + sub Yamahy + ampli Yamahy bardzo skutecznie zagłuszały ją to ciekaw jestem jak bardzo głośna potrafi być 5.
No i nie oszukujmy się to nie jest Pc z RTX 3090. W dodatku takie porównanie AC Black flag, Odyssey i Valhalla. Black flag wyglądał paskudnie na Ps4, dużo lepiej na Pc. Odyseja z kolei jak na możliwości ps4pro obłęd. Więc jeśli przeskok na tle generacji będzie taki sam... Ludzie czapka z głów. Valhalla wygląda świetnie i nie kosztuje kroci dlatego to pierwszy tytuł po który sięgnę. W między czasie ogram Days Gone, i wpadnie używka Godfall, Cold War, Demon Souls... Później CyberPunk i Outbreak (zapowiada się na takie Polskie Destiny). No i chyba Wiedźmin bo ma dostać upa pod nowe konsole. Zaraz się okaże że gra będzie wyglądać lepiej niż na pierwszych filmikach. Wersji na Ps4 pro brakowało sporej ilości mgły oraz większego zasięgu rysowania oświetlenia. Przy czym rozwiązanie w Pro było nietypowe, bo wrzucili dodatkową grafę a z tego mało kiedy da się wydobyć 2x tyle mocy.
Prace nad Ps5pro pewnie już trwają. Natywne 4k@120fps albo 8k@30fps XD. Co mnie cieszy to że graficznie dostawać będziemy praktycznie to samo co na Pc. Oby Rt nie kilowało wydajności tak jak na Pc