Najnowsza gra od Ubisoftu okazała się sporym sukcesem. Jak poinformował francuski deweloper, Valhalla zaliczyła dwukrotnie lepszy start od poprzedniej części. Nie może to absolutnie dziwić, skoro najnowsza odsłona Assassin’s Creed oferuje pokaz możliwości konsol nowej generacji przy dynamicznym 4K i stałych 60 klatkach na sekundę. Jednak nie wszyscy nabywcy gry mogą być zadowoleni z zakupu. Na forum Ubisoftu wiele osób donosi, że ma problem z wykonaniem jednego z zadań głównego wątku, a wszystkiemu winny jest patch oznaczony numerem 1.0.2.
Jedna z głównych misji zatytułowana „A Seer’s Solace” (po polsku Pomoc wyroczni), występująca w okolicach drugiej godziny rozgrywki, jest niemożliwa do wykonania z zaktualizowaną grą do wersji 1.0.2. Zadania nie da się aktywować do śledzenia w interfejsie, nie pojawia się również znacznik na mapie. Kiedy gracze dostają się do wyznaczonego miejsca, nie mogą z nikim porozmawiać, aby kontynuować zadania. Problem ten występuje na każdej platformie.
Nie czekając na pomoc od Ubisoftu, gracze sami znaleźli rozwiązanie problemu. Winna okazała się ostatnia aktualizacja, która psuje quest. Osoby dotknięte tym problemem odinstalowały grę, a następnie ponownie zainstalowały ją z płyty z wyłączonym połączeniem sieciowym. Patch się nie pobrał, a problem został rozwiązany. Wystarczy przejść zadanie na wersji 1.0.0, po czym można przywrócić połączenie z internetem i zaktualizować grę, a postęp z wykonania zadania głównego pozostanie.
Niestety to rozwiązanie nie zadziała dla osób posiadających wyłącznie wersję cyfrową. Gracze muszą więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na kolejną aktualizację do gry, licząc, że naprawi ona problem i przy okazji nie zepsuje kolejnych zadań głównego wątku. Ubisoft jest świadomy kłopotów ze swoim tytułem i obiecuje jak najszybsze naprawienie zabugowanej misji.
Przypomnijmy, że Assassin’s Creed Valhalla dostępna jest na PC, Xboksie Series X|S, PlayStation 5, Xboksie One oraz PlayStation 4. Zachęcamy do zapoznania się z naszą recenzją najnowszej gry Ubisoftu.