Mija tydzień od pojawienia się Xboksa Series X|S na rynku. Krótko po premierze Microsoft ogłosił, że ich konsola nowej generacji zaliczyła najlepszy start w historii marki Xbox. Potwierdzają to doniesienia z Wielkiej Brytanii, gdzie ponad 150 tysięcy osób zakupiło konsolę w pierwsze 24 godziny. Xbox Series X stał się na tyle popularny, że w wielu krajach brakuje już egzemplarzy. W lepszej sytuacji nie jest Sony, które jeszcze przed premierą wyprzedał wszystkie dostępne w dniu premiery egzemplarze. Gracze, którzy nie zdążyli zamówić swojej konsoli, mogą jedynie zastąpić wrażenia z obcowania z nowym sprzętem poprzez darmowy symulator PlayStation 5. Popularność nowych konsol jest ogromna, na czym korzystają same gry. Tylko która z nich okazała się najpopularniejsza?
Analitycy z grupy Newzoo opublikowali raport wskazujący na produkcje, które były najczęściej odpalane na konsolach nowej generacji w ciągu pierwszych kilku dni od debiutu na rynku. Badanie zakończyło się 15 listopada, więc w przypadku Xboksa Series X|S analiza objęła pięć dni, zaś na PlayStation 5 przypadły tylko trzy pierwsze dni. W analizie brano pod uwagę wyłącznie amerykańskich graczy.
W przeciwieństwie do Microsoftu, Sony postawiło na rozpoczęcie nowej generacji wraz z czterema konsolowymi exclusive’ami. Jedna z nich, Astro's Playroom, dołączona jest do zestawu, dlatego nie może dziwić, że to właśnie ta produkcja była najczęściej włączana przez użytkowników PlayStation 5. Aż 52,6% posiadaczy konsol choć raz uruchomiło tę produkcję. Na drugim miejscu uplasowała się nowa część Call of Duty. W Black Ops Cold War zagrało 37,8% graczy. Niewiele mniej, bo 36,1% osób nabyło Spider-Man: Miles Morales. Dużą popularnością cieszyła się również nowa odsłona koszykówki od 2K Sports – NBA 2K21 (28,6%) oraz Call of Duty: Modern Warfare (23,1%).
Inaczej sytuacja wygląda z Xboksem Series X|S, który na premierę nie doczekał się żadnej gry od wewnętrznego studia. Dlatego pierwsze miejsce należy do Black Ops Cold War z wynikiem 34,8%, drugie miejsce zajmuje Modern Warfare z 26,3%, a podium zamyka Assassin’s Creed Valhalla z 24,8%. Co ciekawe, na PlayStation 5 w najnowszy tytuł od Ubisoftu zagrało jedynie 6,5% osób. To mniej niż w Ghost of Tsushima (8,1%) oraz Godfall (7,6%).
Na nowych Xboksach popularne okazały się tytuły będące w ofercie Game Passa. Aż połowę najczęściej uruchamianych gier na Series X|S można znaleźć w bibliotece usługi. Warto również wspomnieć, że na obu konsolach dużą popularnością cieszyły się te produkcje, które zostały ulepszone pod nową generację, jak Gears 5 i Forza Horizon 4 w przypadku konsoli Microsoftu oraz God of War i Days Gone na sprzęcie Sony.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!