Cyberpunk 2077 – co z ray-tracingiem na kartach graficznych AMD?

Mikołaj Ciesielski
2020/11/21 12:20
7
0

CD Projekt RED odpowiada na pytania fanów.

Zgodnie ze złożoną we wrześniu obietnicą CD Projekt RED opublikowało wczoraj bardziej szczegółowe wymagania sprzętowe Cyberpunk 2077, dzięki którym poznaliśmy specyfikacje niezbędne do uruchomienia wspomnianej produkcji w rozdzielczości 4K i z włączoną technologią ray-tracing. W zaprezentowanym zestawieniu pojawiły się jedynie karty graficzne od Nvidii, zabrakło natomiast podzespołów firmy AMD. Dlaczego?

Cyberpunk 2077 – co z ray-tracingiem na kartach graficznych AMD?CD Projekt RED już jakiś czas temu ujawniło, że ray-tracing w Cyberpunk 2077 w dniu premiery zobaczą tylko posiadacze kart graficznych Nvidia GeForce RTX 2000 oraz 3000. Nie oznacza to jednak, że posiadacze podzespołów firmy AMD nigdy nie ujrzą dodatkowych efektów w produkcji polskiego dewelopera.

GramTV przedstawia:

Marcin Momot z CD Projekt RED w odpowiedzi na pytanie jednego z fanów podkreślił, że ray-tracing w Cyberpunk 2077 nie będzie dostępny w dniu premiery na kartach graficznych AMD. Jednocześnie poinformował, że studio współpracuje już z producentem, aby posiadacze GPU wspomnianej firmy mogli cieszyć się techniką śledzenia promieni tak szybko, jak to możliwe.

Cyberpunk 2077 zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Premiera gry zaplanowana jest na 10 grudnia bieżącego roku. Produkcja pojawi się również na konsolach nowej generacji.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
7
criminalist
Gramowicz
25/11/2020 01:33
Yosar napisał:

Z jakiegoś powodu nie wspiera, a wspiera RTX. Nie potrzeba Sherlocka Holmesa, żeby się domyśleć, że nVidia zapłaciła za ekskluzywność RT, a Redzi pieniądze wzieli i zapewnili to. Szkoda. Tak się traci niezależność, z której byli tak dumni. Może się pogubili, kiedy wielcy zaczęli ich 'kusić', a może to krótkowzroczność. A dorobienie teraz w silniku innego standardu obsługi RT wcale nie musi być proste, i generować dodatkowe problemy techniczne, bo jest sprzeczne z tym co w tym silniku jest teraz.

Nawet Sherlock Holmes opierał swoje twierdzenia na dowodach a nie domysłach...

Jak nie ma dowodu w postaci wyciągów z przelewów ,to to tylko teoria.

Yosar
Gramowicz
22/11/2020 16:15
Headbangerr napisał:

Nie znam się, ale się wypowiem.

KucharzSnaf napisał:

Pierdu, pierdu ten RT to nic innego jak tekstury, oświetlenie stworzone tylko i wyłącznie przez twórców danej gry, a Nvidia tylko płaci twórcom gier aby coś takie tworzyli i nazywali to RT 

Tak jak i ty. Akurat w drugiej części wypowiedzi kolega ma 100% racji. Jest oficjalny standard RT w DX12. Gdyby gra go wspierała, nie trzeba by nic robić, żeby RT chodził na kartach AMD, czy konsolach nowej generacji (ta sama architektura RDNA2).

Z jakiegoś powodu nie wspiera, a wspiera RTX. Nie potrzeba Sherlocka Holmesa, żeby się domyśleć, że nVidia zapłaciła za ekskluzywność RT, a Redzi pieniądze wzieli i zapewnili to. Szkoda. Tak się traci niezależność, z której byli tak dumni. Może się pogubili, kiedy wielcy zaczęli ich 'kusić', a może to krótkowzroczność. A dorobienie teraz w silniku innego standardu obsługi RT wcale nie musi być proste, i generować dodatkowe problemy techniczne, bo jest sprzeczne z tym co w tym silniku jest teraz.

Innymi słowy korzystanie z zastrzeżonych do jednego producenta technik, a nie powszechnych standardów, nikomu jeszcze na dobre nie wyszło.

Dość symptomatyczne jest, że musieli przenieść premierę gry, bo ta chodziła jak padaka na starszych konsolach. Wygląda na to, że więcej zainwestowali czasu w RTX niż w upewnienie się, że silnik będzie działał płynnie na starszych konsolach. Potworny błąd. Zainwestowali czas programistów w materiały marketingowe, na których RTX będzie świecił, a który zobaczy garstka na żywo, zamiast w wrażenia z rozgrywki większości graczy. A tuż przed premierą próbują to ratować. Nie wróży to dobrze.

Mam nadzieje, że się mylę, ale materiały z rozgrywki na konsolach specjalnie zachęcające nie są. Na razie składam to na karb kompresji youtube'a i mojego monitora 1440p (materiały są w 1080p). I mówię tu zarówno o konsolach starej, jak i nowej generacji.

Z drugiej strony jeśli gra zapewni w obszarze gry świetne wrażenia, to techniczną stronę da się teoretycznie poprawić. Tylko czy nie będzie na to za późno po premierze. Kilka naprawdę dobrych gier wtopiło już, bo technicznie były złomem w dniu premiery.

criminalist
Gramowicz
21/11/2020 18:42
Headbangerr napisał:

Nie znam się, ale się wypowiem.

KucharzSnaf napisał:

Pierdu, pierdu ten RT to nic innego jak tekstury, oświetlenie stworzone tylko i wyłącznie przez twórców danej gry, a Nvidia tylko płaci twórcom gier aby coś takie tworzyli i nazywali to RT 

Raczej "widziałem UFO"




Trwa Wczytywanie