Wprowadzanie na rynek nowych marek jest bardzo ryzykowne – twierdzi Jim Ryan

Mikołaj Ciesielski
2020/11/24 09:25
1
0

Szef Sony Interactive Entertainment zwraca również uwagę na koszty produkcji.

W ostatnich dniach Jim Ryan udzielił sporo wypowiedzi, dzięki którym dowiedzieliśmy się m.in. że według szefa Sony Interactive Entertainment pojemność dysku PlayStation 5 jest wystarczająca, a japońska firma ma już dla graczy gotowe nowiny na temat konkurencyjnej dla Xbox Game Pass usługi abonamentowej. To jednak nie koniec, ponieważ w niedawnym wywiadzie dla serwisu GQ Ryan poruszył temat inwestowania w nowe marki, gdzie przyznał, że wprowadzanie na rynek nowych IP jest bardzo ryzykowne i kosztowne.

Wprowadzanie na rynek nowych marek jest bardzo ryzykowne – twierdzi Jim Ryan

GramTV przedstawia:

„W trakcie generacji PlayStation 4 zainwestowaliśmy w gry bardzo dużo, więcej niż mogłoby się ludziom wydawać. Przejęliśmy chociażby Insomniac Games. Robimy świetne gry i na pewno chcemy je tworzyć dalej – powiedział Ryan.

„Problem z wysokobudżetowymi produkcjami jest taki, że potrzebują one dużego otwarcia. Ich wyprodukowanie kosztuje w dzisiejszych czasach ponad 100 milionów dolarów i żeby móc stworzyć i wprowadzić na rynek nową markę – co jest niezwykle ryzykowne, a zrobiliśmy to na PlayStation 4 czterokrotnie – potrzebujesz ogromnego otwarcia” – tłumaczy szef Sony Interactive Entertainment.

Sukcesy odniesione przez takie gry jak Horizon Zero Dawn czy Ghost of Tsushima pokazują jednak, że warto podejmować wspomniane przez Ryana ryzyko. Przypomnijmy, że pierwszy z wymienionych tytułów doczeka się kontynuacji – Horizon Forbidden West ma zadebiutować w przyszłym roku na PlayStation 5 i PlayStation 4.

Komentarze
1
Gregario
Gramowicz
25/11/2020 01:27

A łyżka na to niemożliwe ;]