Aaron McHardy, producent wykonawczy EA, wyjaśnił, że firmie zależało, aby zachować minimalne wymagania sprzętowe gry FIFA 21. Byłoby to niemożliwe, gdyby deweloperzy zdecydowali się na wprowadzenie graficznych ulepszeń także na komputerach osobistych.
„Kiedy zastanawialiśmy się, do jakiej generacji zaliczyć wersję gry na PC, spojrzeliśmy przede wszystkim na możliwości sprzętów naszych fanów. Mieliśmy informacje, dzięki którym dowiedzieliśmy się, jaką mocą dysponują poszczególne komputery osobiste. Kiedy się temu przyjrzeliśmy, to doszliśmy do wniosku, że chcąc wprowadzić na PC grę nowej generacji, niezbędne byłoby podniesienie minimalnych wymaganiach sprzętowych do poziomu, który uniemożliwiłby zabawę wielu graczom” – tłumaczy McHardy.
„Dlatego zdecydowaliśmy się, że FIFA 21 na PC będzie odpowiednikiem wersji na konsole poprzedniej generacji, co pozwoli pozostawić otwarte drzwi dla większej liczby graczy” – wyjaśnia producent wykonawczy EA.
GramTV przedstawia:
Deweloperzy ujawnili również nowości, których spodziewać się mogą użytkownicy FIFA 21 na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X. W next-genowa wersji gry pojawi się specjalny system oświetleniowy o nazwie LiveLightRendering, który znacząco wpłynie na dokładność efektów środowiskowych oraz twarze zawodników i znajdujących się na nich detalach.
Nie zabraknie też nowych animacji związanych z celebrowaniem zdobytych bramek przez piłkarzy i kibiców. Na trybunach mają się również pojawić nowe scenki, które będziemy mogli dostrzec przed rozpoczęciem każdego spotkania. Twórcy zapowiadają bardziej realistyczny kontakt zawodników z piłką, dzięki czemu drybling będzie znacznie wygodniejszy.
Ponadto posiadacze PlayStation 5 mogą liczyć na wykorzystanie możliwości oferowanych przez kontroler DualSense. FIFA 21 wykorzysta system haptyczny, a pad zawibruje w innym miejscu, w zależności od tego, którą nogą zostanie kopnięta futbolówka. Nie zapomniano też o adaptacyjnych triggerach, które mają stawiać opór, gdy zawodnicy będą odczuwać zmęczenie.
FIFA 21 dostępna jest na komputerach osobistych, a także konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Tegoroczna odsłona popularnej serii zadebiutuje na PlayStation 5 i Xboksie Series X 4 grudnia.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.
Ale bullshit, nie jestem fanem FIFY, nigdy w żadną nie grałem, ale idąc tym tokiem rozumowania większość graczy PC nie ma karty obsługującej ray tracing to po co dodawać taką opcję, albo ilu graczy ma monitory obsługujące HDR, albo jeszcze lepiej większość graczy PC ma głośniki lub słuchawki stereo więc po co ładować do gry dźwięk wielokanałowy. O ile pamiętam z FIFĄ zawsze mieli jakieś głupie tłumaczenia choćby w przypadku starego silnika kiedy to konsolowcy mogli grać na nowym silniku a pecetowcy musieli męczyć się ze starym. Ciekawe tylko dlaczego w przypadku Battlefielda nigdy nie przejmowali się ilu użytkowników będzie mogło odpalić te dodatkowe bajery, koniec końców to ten sam wydawca.