Do sieci wyciekły wyniki interesujących badań japońskiej korporacji Sony, z których wynika, że gry przeznaczone dla jednego gracza (single-player) cieszą się naprawdę dużą popularnością wśród graczy korzystających z konsol PlayStation. Co więcej, jak podaje między innymi serwis Games Radar, firma przyznała, że odpowiedzią na rosnącą popularność produkcji single-player jest pomysł o nazwie Aktywności.
W dużym skrócie: pozwalają one na bardzo szybki wybór tego, co w danej chwili chcemy zrobić w określonej produkcji, nie musząc jej nawet uruchamiać – możemy sprawdzić, ile procent zabawy mamy już za sobą, do jakiego trofeum nam najbliżej itp.
Dzięki wspomnianym zadaniom korporacji udało się również wymienić najczęstsze problemy, z jakimi boryka się miłośnik gier single-player. I to właśnie na ich podstawie powstały Aktywności. Problemy tyczą się chociażby braku informacji, ile potrzebujemy czasu, aby daną rzecz w grze zaliczyć (tutaj dodano, że gracze często w ogóle nie włączają konsoli, jeśli nie mają co najmniej dwóch godzin wolnego czasu).
Wielu boryka się również z poradnikami wideo, których przejrzenie zajmuje zazwyczaj stanowczo zbyt długo – stąd bardzo przydatne (i bardzo krótkie) wskazówki wideo podczas grania. Gracze obawiają się także spoilerów w mediach społecznościowych i niechętnie wracają do gry, kiedy zapominają, co w niej już zrobili, a czego jeszcze zrobić im się nie udało. Sony zdecydowało się na krótkie podsumowanie informacji:
W idealnym świecie każdy gracz ma około kilka godzin dziennie, które może poświęcić na gry wideo. W rzeczywistości bowiem wiele osób ma jeszcze pracę, dzieci lub chodzi do szkoły – albo wszystko jednocześnie. Inne obowiązki najczęściej wypełniają wolny czas, przez co w rezultacie pozostaje nam kilkadziesiąt minut czasu pomiędzy nimi. Taka osoba najczęściej poszukuje wolnej godziny przed pójściem spać, 30 minut pomiędzy zajęciami lub paru minut na rozegranie jednego meczu w jakiejś grze sieciowej.
Aktywności pozwalają bardzo szybko przełączać się pomiędzy zadaniami w grach oraz wyświetlają, ile czasu powinna nam dana rzecz zająć. Przykładów jest tutaj wiele – w przypadku Demon’s Souls mamy chociażby wspomniane wideo-wskazówki oraz możliwość przełączania się pomiędzy światami, w przypadku Fortnite mamy opcję błyskawicznego rozpoczęcia gry w duecie lub większej drużynie bez zbędnego klikania w menu, a w Marvel’s Spider-Man: Miles Morales mamy chociażby opcję wyboru zadania i przeniesienia się do miejsca, gdzie możemy je rozpocząć (mając równocześnie informację, ile powinno nam to zadanie zająć czasu).
To naprawdę dobre rozwiązanie, które zyskało sympatię wielu graczy – i chyba słusznie, prawda? Przypomnijmy jeszcze na koniec, że konsola Sony zadebiutowała na polskim rynku 19 listopada bieżącego roku. Na naszym kanale na YouTube udostępniliśmy materiał z unboxingu. Szczegółową recenzję PS5 znajdziecie pod tym adresem – jeżeli wolicie jednak oglądać oraz słuchać, zapraszamy do naszego filmu na YouTubie.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!