Cyberpunk 2077 a Days Gone. Fani wytykają mediom podwójne standardy

Mikołaj Ciesielski
2020/12/08 11:30
4
0

Recenzje najnowszej produkcji CD Projekt RED zmusiły graczy do pewnej refleksji.

Wczoraj po godzinie 18:00 polskiego czasu Internet został dosłownie zalany recenzjami gry Cyberpunk 2077. Produkcja CD Projekt RED zbiera wysokie noty i może pochwalić się średnią ocen na poziomie 91 punktów w serwisie Metacritic. Najnowsze dzieło polskiego dewelopera nie jest jednak wolne od wad. Dziennikarze podkreślają, że Cyberpunk 2077 posiada wiele błędów technicznych. Cała sytuacja sprawiła, że na Twitterze znów popularne stało się Days Gone. Dlaczego?

Cyberpunk 2077 a Days Gone. Fani wytykają mediom podwójne standardy

GramTV przedstawia:

Produkcja Bend Studio zadebiutowała na rynku wiosną 2019 roku, a dziś może pochwalić się średnią ocen na poziomie 71 punktów w serwisie Metacritic. Gracze zauważają, że Days Gone zostało nisko ocenione przez branżowe serwisy, a duży wpływ na końcową ocenę tytułu miały właśnie różnego rodzaju błędy techniczne. Użytkownicy doszukują się tu podwójnych standardów, gdy naszpikowany błędami Cyberpunk 2077 zbiera maksymalne noty, podczas gdy wielu przedstawicieli mediów zgłasza, że te zmuszały ich do kilkukrotnego powtarzania wybranych etapów gry.

Fani zajmują różne stanowiska w tej sprawie. Jedni wskazują, że Days Gone zostało potraktowane niesprawiedliwie, a niskie oceny bardzo zaszkodziły samej produkcji. Inni natomiast podkreślają, że wysokie noty dla Cyberpunk 2077 wynikają z faktu, że dzieło CD Projekt RED jest po prostu znacznie lepszą grą i różnego rodzaju błędy nie są w stanie przyćmić całości.

Przypomnijmy, że Cyberpunk 2077 zadebiutuje już w najbliższy czwartek na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Gra będzie również dostępna na PlayStation 5 i Xbox Series X w ramach wstecznej kompatybilności.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
4
WujekBlady
Gramowicz
09/12/2020 08:04

Recenzowanie niedokończonego produktu mija się z celem. Po 2-3 łatkach będzie śmigać. Gry powinni oceniać w kilku kategoriach: gameplay i responsywność, fabuła i budowa świata oraz techniczne rozwiązania, w tym ilość i ważność błędów. Jasne, jest to nieraz wyszczególniane, ale zbyt płytko jak dla mnie.

wolff01
Gramowicz
08/12/2020 18:41

Natomiast martwi trochę info o niemożności ukończenia questów przez bugi. Nie lubię czegoś takiego...

KadwaO
Gramowicz
08/12/2020 17:40

Patrząc na stan Watch Dogsa, który przy stalkowaniu skrzyżowania / pojazdu powoduje Armagedon (dosłownie samochody wariują), tym że potrafi sypnąć do windowsa lub się zwiesić na amen (nie licząc zwiech w załączaniu się detekcji kolizji) to to co słyszę o CP nie brzmi jakoś tragicznie.

Biorąc jeszcze miarą Legionu, to w pogoni od misji do misji tych błędów nie widać, dopiero jak się zatrzymamy i pozwiedzamy wychodzi, że wszystko jest zszywane grubymi nićmi, więc wiele osób z racji swojego stylu gry tych błędów może nie dostrzec od razu.

Co do Days Gone, gdzieś na premierę dane mi było ograć u kumpla i gra miała problem z podstawowymi mechanikami, a w grze stawiającej na gameplay jest to bardziej widoczne, niż w RPGu, choć 10 grudnia poznamy prawdę ;)




Trwa Wczytywanie