Optymalizacja Cyberpunk 2077 sprawdzona. RTX 3090 daje radę z 4K Ultra?

LM
2020/12/08 09:50
4
0

Najmocniejsza karta grafiki firmy Nvidia nie została wymieniona w oficjalnych wymaganiach sprzętowych RPG-a. Jakiej wydajności mogą spodziewać się fani graficznych fajerwerków?

Jeśli zaliczacie się do grona szczęśliwców, które nie tyle zastanawia się, czy w ogóle odpali grę Cyberpunk 2077, ile oczekuje od gry i pieczołowicie składanego pieca określonej wydajności, to mamy coś, co Was zainteresuje. Redakcja Tom’s Hardware wzięła na przedpremierowy build gry CD Projektu, sprawdzając jaki wyniki osiąga on dla rozdzielczości 4K i ustawień Ultra.

Optymalizacja Cyberpunk 2077 sprawdzona. RTX 3090 daje radę z 4K Ultra?

Na warsztat trafiło kilka najmocniejszych kart grafiki na rynku i cóż, żadna nie dobiła do 60 FPS i to bez włączonych efektów Nvidia RTX. Najbliżej magicznej bariery wyświetlanych klatek była oczywiście karta RTX 3090, ale tu można było liczyć jedynie na 46 klatek, które nierzadko spadały o kilka oczek. Oczywiście tak długo, jak nie sięgniemy po DLSS Nvidii, po którego odpaleniu, nawet przy RT wydajność wciąż niedoszlifowanego buildu nieznacznie spada poniżej 60 FPS, prezentując już o niebo lepszą wydajność.

GramTV przedstawia:

Warto podkreślić, że testowano wersję bez premierowych aktualizacji i pozostaje nam jedynie mieć nadzieję, że te przyniosą dodatkowe optymalizacje. W oficjalnych wymaganiach sprzętowych gry już RTX 3080 ma zapewnić płynną rozgrywkę dla 4K, Ultra i efektów RTX.

Cyberpunk 2077 zadebiutuje już 10 grudnia. Koniecznie zapoznajcie się z naszą recenzją RPG-a CD Projekt RED.

Komentarze
4
L-M
Gramowicz
Autor
08/12/2020 11:20
Tsalimon napisał:

Skoro już wklejamy również wykres dla DLSS, to moze chociaz z ta samą rozdziałką?. Bo takie porównanie daje fałszywy obraz przy dwóch róznych rozdzielczościach. 

Słuszna uwaga! Już jest właściwy

Tsalimon
Gramowicz
08/12/2020 11:09

Skoro już wklejamy również wykres dla DLSS, to moze chociaz z ta samą rozdziałką?. Bo takie porównanie daje fałszywy obraz przy dwóch róznych rozdzielczościach. 

L-M
Gramowicz
Autor
08/12/2020 10:50
JakiśNick napisał:

Bardzo tendencyjny artykuł, pomijający kilka istotnych faktów, w tym oryginalne źródło (link prowadzi tylko do innej strony repostującej źródło).

Jak do owego źródła już dotrzecie, to zobaczycie dodatkowe wykresy, z których wynika m.in., że z DLSS włączonym (a nie wiem po co ktoś miałby go wyłączać) jest już min 57 fps i average 73 na 3090.

Poza tym to wersja przedpremierowa dla dziennikarzy zabezpieczona z tego powodu DRM, który obniża wydajność, co przyznali sami twórcy: https://twitter.com/GamersNexus/status/1336066826233651202

"CDPR directly told us that the early DRM is bad for performance and is *not present* in the consumer copy"

Fakt, złapałem temat i szybko podałem dalej bazując na repostowanej informacji. Dzięki za czujność, poprawione




Trwa Wczytywanie