Co tu dużo mówić – CD Projekt RED ma aktualnie sporo problemów na głowie. Znacząca większość z tych problemów prowadzi jednak do konkretnej kwestii, czyli aktualnego stanu technicznego gry Cyberpunk 2077 na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że sporo graczy narzeka na brak możliwości dokonania zwrotu, nie chcąc czekać do nowego roku na aktualizacje mające wyeliminować największe błędy. Teraz, jak podaje serwis Video Games Chronicle, sprawę postanowiła skomentować redakcja serwisu OpenCritic, gdzie ocena danej produkcji jest uzyskiwana z recenzji ze wszystkich platform sprzętowych.
O ile na wspomnianym portalu możemy zobaczyć, że Cyberpunk 2077 posiada średnią na poziomie 84 punktów na sto, o tyle redakcja zdecydowała się zamieścić na stronie dzieła CD Projekt RED specjalne ogłoszenie, w którym przyznaje, iż – jej zdaniem – deweloperzy celowo zataili stan gry na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, dopuszczając jedynie pre-renderowane materiały w recenzjach oraz nie wysyłając kopii recenzenckich na wspomniane platformy. W artykule czytamy z kolei, że twórcy doskonale zdawali sobie sprawę ze stanu technicznego oraz wydajności gry na PS4 oraz XONE, ale zrobili to (tzn. wydali grę na konsole) wiedząc, że to jest złe; to oszustwo, egoizm i wyzysk; zrobili to mimo wszystko. Aż powiało chłodem.
Sami przedstawiciele CD Projektu przyznali, że poświęcili zbyt mało czasu na dopracowanie gry na konsolach poprzedniej generacji. Co będzie dalej? Zobaczymy. Przypomnijmy jeszcze, że Cyberpunk 2077 zadebiutowało na komputerach osobistych, konsolach obecnej generacji PlayStation 4 i Xbox One, a także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jeżeli chcecie być na bieżąco z informacjami dotyczącymi gry, zapraszamy pod ten adres. Zapraszamy też do lektury naszej recenzji oraz kompendium na temat gry.