Cyberpunk 2077 – problemy kosztowały założycieli CD Projektu aż miliard dolarów

Wincenty Wawrzyniak
2020/12/16 17:15

Redakcja portalu Bloomberg wyliczyła, że majątek założycieli CD Projektu zmnieszył się o ponad miliard dolarów przez problemy związane z Cyberpunkiem 2077.

Zgodnie z najnowszymi doniesieniami dziennikarzy portalu Bloomberg, problemy związane z premierą oraz błędami technicznymi w grze Cyberpunk 2077 kosztowały założycieli CD Projektu już ponad miliard dolarów. Redakcja zaznacza, że oprócz utraty zaufania ze strony klientów oraz podupadającego wizerunku (budowanego przez lata, jakby nie było) to tylko wierzchołek góry lodowej – zdaniem analityka Banku Ochrony Środowiska, Tomasza Rodaka, w ciągu zaledwie kilku dni CD Projekt zmieniło się z najbardziej uwielbianego na najbardziej znienawidzone studio. Choć przywrócenie zaufania jest możliwe, wymaga to mnóstwo czasu oraz wysiłku.Cyberpunk 2077 – problemy kosztowały założycieli CD Projektu aż miliard dolarówSześć dni – tyle czasu wystarczyło, aby wartość akcji CD Projektu na giełdzie zaczęła spadać na tyle gwałtownie, że akcje straciły nawet przeszło 25 procent (podajemy za serwisem Bankier.pl). Taka sytuacja miała miejsce wczoraj. Teraz, jak zaznacza redaktor wspomnianego portalu, spółka notuje wprwadzie wzrosty, ale wciąż nie cichną echa nieudanego debiutu gry na konsolach. Jedyne, co pozostało graczom, to cierpliwie czekać na rozwój sytuacji – oraz mieć nadzieję, że ta ulegnie poprawie.

Przypomnijmy, że Cyberpunk 2077 zadebiutowało na komputerach osobistych, konsolach obecnej generacji PlayStation 4 i Xbox One, a także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Jeżeli chcecie być na bieżąco z informacjami dotyczącymi gry, zapraszamy pod ten adres.

GramTV przedstawia:

Komentarze
24
wolff01
Gramowicz
18/12/2020 09:20
fenr1r napisał:

Tak to jest jak się oszczędza na QA, co zresztą sami przyznali. Trzeba było podpisać kontrakt z zewnętrzną firmą, która robiłaby profesjonalne testy na konsole (bo są takie w Polsce nawet). Niestety z tego co słyszałem, w game devie jest to normą, że testów i testerów nie traktuje się poważnie.

A to wiadomka. Tester w gamedevie to syf nie praca bo zwykle bierze się ludzi na umowę zlecenie (czy outsource) i traktuje jak totalny "resource" (byle tabelki się zgadzały). Redzi mieli jakiś swój dedykowany dział QA, ale nie wiem jak to teraz wygląda. Mają chociaż na tyle honoru żeby nie zwalać wszystkiego na "tak testujecie". Niestety tam gdzie pojawiają się "wielkie wizje" tam mało kogo interesuje żeby coś najpierw działało jak należy albo nie rozumieją że coś tworzy się iteracyjnie a nie wszystko na raz.

fenr1r
Gramowicz
17/12/2020 20:26
wolff01 napisał:

Tak ale całej sytuacji by nie było gdyby nie podejście Redów. Przyznam szczerze spodziewałem się że może coś pójść nie tak (naprawdę chciałem żeby to był duży sukces). Ale takiej maniany się od nich nie spodziewałem. Niestety spełnił się najgorszy scenariusz - wbrew ich zapewnieniom wyszła straszna amatorszczyzna... aż nie do uwierzenia że tak bardzo pojechali po bandzie.

Tak to jest jak się oszczędza na QA, co zresztą sami przyznali. Trzeba było podpisać kontrakt z zewnętrzną firmą, która robiłaby profesjonalne testy na konsole (bo są takie w Polsce nawet). Niestety z tego co słyszałem, w game devie jest to normą, że testów i testerów nie traktuje się poważnie.

Sanders-sama
Gramowicz
17/12/2020 17:44
Khalid napisał:

Tak... ja gram na mocnym PC i uważam, że Cyberpunk 2077 jest niesamowicie dobrą grą. 

Winszuję, bo ja na mocnym PC oglądam tylko error po crashu co parę minut.




Trwa Wczytywanie