Za raptem dwa dni zakończymy kolejny rok oczekiwania na jakiekolwiek konkretne informacje na temat premiery Squadron 42, czyli kampanii fabularnej do gry Star Citizen. Jak podaje serwis Polygon, przedstawiciel studia Cloud Imperium Games – Chris Roberts – odpowiedzialnego za wspomniane dwa tytuły opublikowali niedawno na swojej oficjalnej stronie artykuł, w którym postanowili podsumować informacje na temat aktualnego stanu prac nad obydwoma projektami oraz zestawić najważniejsze informacje z mijającego roku. Niestety – jeśli należycie do osób z niecierpliwością wyczekujących premiery Squadron 42, mamy złe wieści.
W gruncie rzeczy dowiedzieliśmy się tego, co wiemy już od bardzo dawna – gra Squadron 42 zadebiutuje na rynku wtedy, kiedy będzie gotowa. Roberts przyznał, że na ten moment jest stanowczo za wcześnie, aby podawać dokładną (czy nawet przybliżoną) datę premiery. Nie możemy więc liczyć na żadne konkrety, a co dopiero na jakiekolwiek materiały z produkcji. Jak nietrudno się domyślić, głównym powodem tak długiego okresu prac, który wciąż trwa i trwać na pewno będzie, jest pandemia koronawirusa. Wystarczy jednak uważnie przeczytać jeden konkretny akapit tekstu, aby zrozumieć, że deweloper nawiązał do kompletnie nieudanej (przynajmniej na konsolach) i chaotycznej premiery gry Cyberpunk 2077.
Jak czytamy, Roberts w ciągu ostatnich kilku lat widział więcej niż parę niezwykle wyczekiwanych tytułów, które ostatecznie zostały wydane, zanim uwolniono je od błędów oraz zanim w pełni je dopracowano. Deweloper wyznał, że ten okres świąteczny nie był wyjątkiem, co jest dla niego kolejnym przypomnieniem, iż ma wielkie szczęście posiadając pełną wsparcia społeczność, a także model rozwoju, który finansowany przez ludzi dbających o możliwie jak najlepszą grę, a nie o to, aby liczby zgadzały się na koniec kwartału, czy aby zdążyć na wielki świąteczny sezon zakupowy. Trzeba jednak przyznać, że trochę racji w tym jest.Na koniec otrzymaliśmy nowy rozkład jazdy oraz narzędzie Progress Tracker, które pozwala zainteresowanym produkcjami Cloud Imperium Games graczom na bieżąco śledzić postępy twórców. Tyczy się to zarówno Star Citizen, jak i Squadron 42. Takie rozwiązanie ma przede wszystkim zapewnić przejrzystość w zakresie prac każdego zespołu. Zdecydowano się zamieszczać informacje dotyczące najbliższych czterech kwartałów – zaznaczono jednak, że nawet w przypadku krótszego okresu plany mogą ulec przesunięciu, priorytety mogą się zmienić, a na drodze deweloperów mogą też pojawić się nieznane czynniki blokujące lub elementy, od których dana część projektu jest uzależniona. Tak czy inaczej, wspomniane narzędzie pozwoli oszacować plany zespołów oraz czas ich realizacji. Teraz pozostaje jedynie cierpliwie czekać.