Były szef EA SPORTS: lootboksy są daleko od hazardu, bo zawsze coś dostaniesz

Wincenty Wawrzyniak
2021/01/10 15:30
3
0

Kiedy wydawało nam się, że gorzej już być nie może i nikt nie wymyśli niczego lepszego od mechanizmu niespodzianki, okazuje się, że owszem – może być znacznie gorzej.

Ach, lootboksy. Chyba wszyscy pamiętamy wielką aferę, którą rozpętała Kerry Hopkins z Electronic Arts porównując skrzynki z losową zawartością do jajek-niespodzianek. Walka z lootboksami trwa już od bardzo dawna i najprawdopodobniej nigdy nie zostanie rozstrzygnięta. Ba, wygląda na to, że temat znów jest popularny, a to wszystko za sprawą kolejnej kontrowersyjnej wypowiedzi. Jak podaje serwis GamesIndustry.biz, Peter Moore – były szef EA Sports – w trakcie wywiadu z dziennikarzami wspomnianego portalu odniósł się do trybu FIFA Ultimate Team i stwierdził, że (chwyćcie się czegoś!) lootboksy to nie hazard, bo zawsze coś dostajesz.Były szef EA SPORTS: lootboksy są daleko od hazardu, bo zawsze coś dostaniesz

To nie jest tak, że otwierasz pakiet i nie ma tam żadnych graczy. Jest to mój osobisty pogląd, aczkolwiek koncepcja zaskoczenia i przyjemności (surprise and delight) w porównaniu do hazardu… Gdybyśmy ułożyli je na jednej linii, byłyby daleko od siebie. Kupujesz złotą paczkę lub grindujesz, aby ją zdobyć; potem ją otwierasz i albo jesteś szczęśliwy, albo stwierdzasz, że była fatalna. Nie widzę tego jako hazardu, ale jest to tylko mój osobisty pogląd, jako osoby z zewnątrz.

GramTV przedstawia:

Jakby tego było mało, później Moore postanowił nawiązać do wielkiej afery związanej z grą Star Wars: Battlefront II i stwierdzić, że Electronic Arts dawno wycofało się ze złych i szkodliwych pomysłów. Zdaniem byłego szefa EA Sports jedną z rzeczy, w której EA zawsze było dobre, to reagowanie na informacje zwrotne, coś w stylu: wiecie co, nie powinniśmy byli tego robić. Cóż, kto tak uważa, ten tak uważa.

Komentarze
3
dariuszp
Gramowicz
11/01/2021 02:09

Powodem dla którego uzależnienie od hazardu jest takie złe nie jest fakt że nie dostajesz nagrody tylko fakt niekontrolowanego wydawania pieniędzy. Zaś cały proces jest zaprojektowany w ten sposób że uzależnia. 

O to jest właśnie problem lootboxów. Jest szkodliwy dla dzieci i wykorzystuje ludzi którzy normalnie mieli by problemy z hazardem.

Widać że nie mają pojęcia o czym mówią. 

Renchar
Gramowicz
10/01/2021 21:45

W Star Wars nie chodziło o lot boxy tylko o to że ci co wydali 3tyś zł lub wyżej byli bogami nie do zajechania. Najwyraźniej EA ciągle tego nie dostrzegła.  Nie ważne dla graczy czy wydałeś na wygląd broni, wygląd postaci , ciuszki byle to nie pomagało wygrywać. EA podeszłą do tematu tak że płaciłeś to miałeś wszystko wygląd lepszy dps  i obronę. Ci co nie płacili nie mieli szansy wygrywać chyba że byli kozakami, a takich było mało. To akurat podoba mi się w Leagfue of legends lub Dota 2 kupisz sobie wygląd, ale to nie poprawia ci obrażeń i obrony.  W Fife akurat nie grałem, ale tu EA też spartoliła jakiś gracz wydał chyba 15tyś zł na paczki i w żadnej nie dostał jakiegoś dobrego piłkarza do odblokowania czy coś w ten deseń. Nie grałem wiec się w pełni nie wypowiem, ale albo miał mega pecha albo EA leci totalnie w ciula z graczami. 

wolff01
Gramowicz
10/01/2021 21:22

No cóż może w cos tym jest?

Szkoda tylko ze jak ze wszystkim co możesz programować są algorytmy na które można wpływać. Jakiś czas temu nawet Blizzard się do tego przyznał, a gracze wykopali ze W Heartshtone są różne algorytmy które wypływają na te losowość. Stad już łatwa droga żeby wpływać na content lootboxów... i budowania czegoś na zasadzie kija i marchewki :P




Trwa Wczytywanie