Source 2 to autorski silnik Valve, który zadebiutował w 2015 roku w grze Dota 2, zastępując pierwszą generację, która przez lata napędzała kolejne produkcje studia. Już wkrótce silnik może doczekać się dwóch ważnych funkcji, które zostały odnalezione w kodzie najnowszej wersji beta Artifact. Mowa o wsparciu dla ray tracingu oraz RTX, czyli techniki generowania fotorealistycznych trójwymiarowych obrazów na podstawie śledzenia promieni świetlnych w czasie rzeczywistym. Efektem są realistyczne cienie, odbicia oraz okluzja otoczenia.
To dopiero pierwsza przesłanka, że Valve zamierza wprowadzić do swojego silnika obsługę ray tracingu, dlatego na razie ciężko wyrokować, czy rzeczywiście Source 2 otrzyma wsparcie tej technologii. Wydaje się jednak, że to krok w dobrą stronę dla rozwoju samego silnika oraz napędzanych przez niego gier. Valve nie może pozwolić na to, aby konkurencja zostawiła ich daleko w tyle, a ray tracing będzie stawał się coraz popularniejszy, gdy zaczną pojawiać się gry przeznaczone wyłącznie na najnowsze konsole Microsoftu i Sony, które nie mają problemu ze wsparciem tej funkcji.
Wczytywanie ramki mediów.
Teoretycznie Valve może wprowadzić graficzne usprawnienia nie tylko w Artifact, ale również w Dota 2, a przede wszystkim w Half-Life: Alyx. Oficjalne wsparcie dla ray tracingu przez Source 2 na pewno rozbudziłoby na nowo plotki o rychłej zapowiedzi trzeciej części Half-Life’a. Pozostaje nam uzbroić się w cierpliwość i czekać na komunikat od Valve.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!