Battlefield 1 nowej generacji? Zobacz strzelankę DICE z efektami ray tracingu

LM
2021/01/17 13:30
3
0

Pierwsza wojna światowa z efektami śledzenia promieni na fanowskim materiale. Tak powinien wyglądać Battlefield 6?

Wygląda na to, że rosnąca popularność technologii śledzenia promieni skłania miłośników pecetowego grania do kolejnych eksperymentów z symulującą ją nakładką Reshade. Użytkownik serwisu YouTube znany jako AD Massicuro podzielił się z nami obszernym materiałem wideo, na którym porównuje jakoś oprawy graficznej w grze Battlefield 1 kolejno przy standardowych ustawieniach i z symulacją efektów RTX.

Battlefield 1 nowej generacji? Zobacz strzelankę DICE z efektami ray tracingu

GramTV przedstawia:

Te ostatnie mają symulować rzeczywiste zachowanie światła i cieni zarówno dla oświetlenia bezpośredniego, jak i odbitego i trzeba przyznać, że efekty robią wrażenie. Spora w tym zasługa samego Battlefielda 1, który przy maksymalnych ustawieniach graficznych i wysokiej rozdzielczości wciąż prezentuje się świetnie. Momentami całość jest zbyt jaskrawa, ale zapewne wielu fanów ciepło przywita taką oprawę wizualną w leciwej odsłonie serii. Rzućcie okiem na załączone do wiadomości wideo.

Warto wspomnieć, że jeszcze w tym roku na PC i konsolach nowej generacji zadebiutuje Battlefield 6. O strzelance nie wiemy jeszcze zbyt wiele, ale Electronic Arts obiecuje niespotykaną dotąd skalę bitew oraz ogromne zaangażowanie deweloperów ze studia DICE.

Komentarze
3
Eooo
Gramowicz
18/01/2021 01:57

Reshade to nie RayTracing bo nie ma tu zadnych "ray" efekt jest uzyskiwany jedynie za pomoca filtra ekranu czytajacego pixele i analizujacego na tej zasadzie co powinno byc przyciemnieone i gdzie powinien byc wyzszy kontrast etc. 

Jest to fake screen spaced rt

Kash28
Gramowicz
17/01/2021 15:21
JakiśNick napisał:

Wielkich zmian nie widzę, poza tym, że wszystko świeci jak psu jajca. Prawdziwego RTX tam na pewno nie ma, co widać po wnętrzach i braku godrays. Po prostu wszystko jest jasne i nieczytelne co perfekcyjnie widać na porównaniu od 2:20 - całkowicie usunięto kontrast i cienie, a zieloną trawę zamieniono na żółtawe świecące coś. 3:23 to już wgl porażka.

Nie żebym się czepiał ale znaczna część scen wygląda lepiej. Przy czym nie które wyglądają dziwnie.  Większość uzyskała zdecydowanie więcej głębi. Przy czym to porównanie wygląda jak fanowski mod aniżeli wsparcie dla techniki śledzenia promieni. Ogromna ilość blooma, zmieniona kolorystyka i kontrastu.

JakiśNick
Gramowicz
17/01/2021 13:41

Wielkich zmian nie widzę, poza tym, że wszystko świeci jak psu jajca. Prawdziwego RTX tam na pewno nie ma, co widać po wnętrzach i braku godrays. Po prostu wszystko jest jasne i nieczytelne co perfekcyjnie widać na porównaniu od 2:20 - całkowicie usunięto kontrast i cienie, a zieloną trawę zamieniono na żółtawe świecące coś. 3:23 to już wgl porażka.




Trwa Wczytywanie