Bohaterowie niezależni staną się integralną częścią świata gry? Koniec z typowo singlowym graniem? Kolejna porcja plotek zza kulis produkcji GTA 6.
Bohaterowie niezależni staną się integralną częścią świata gry? Koniec z typowo singlowym graniem? Kolejna porcja plotek zza kulis produkcji GTA 6.
Mija już kilka lat od pierwszych pogłosek wieszczących rychłą zapowiedź gry Grand Theft Auto 6. Publika zdążyła już zrozumieć, że Take-Two i Rockstar Games nie będą śpieszyć się z ogłaszaniem tajemnicy, o której wszyscy wiedzą, więc zamiast zapowiedzi szukają rozmaitych punktów zaczepienia i snują teorie dotyczące kształtu GTA 6. Całkiem dobrą pożywką dla spekulacji okazują się zarejestrowane w ostatnich latach patenty firmy Take-Two, gdyż nie tylko sugerują całkiem nowe podejście do zabawy w GTA, ale i spore usprawnienia dla gier w ogóle.
Mowa tu o wnioskach patentowych na innowacyjną technologię do obsługi sztucznej inteligencji sterującej zachowaniem bohaterów niezależnych. W październiku minionego roku zarejestrowano wniosek, wedle którego NPC-e nie będą już jedynie tłem dla prezentowanych na ekranie scen, które znika, gdy tylko się oddalimy, ale integralną częścią świata. Gra będzie przechowywać informacje o ruchach bohaterów niezależnych, a poszczególne ich grupy będą powiązane w tzw. „węzły”, czyli specjalne, charakterystyczne wzorce zachowania. NPC-e mają lepiej komunikować się ze światem gry, nawigować po nim i reagować na działania gracza.
Wszystko to przenosi nas do kolejnego patentu, czyli systemu zarządzania sesjami sieciowymi i łączenia graczy w pary. Na papierze brzmi bardzo podobnie do wydanego w 2019 roku Death Stranding, gdzie gracze łączyli się w pomniejsze grupy, które mogły wspólnie oddziaływać na świat gry. Tu wygląda to nieco inaczej, gdyż poprzez włączenie sieci do typowo singlowej rozgrywki twórcy chcą wykorzystać moc strumieniowania, które będzie przechowywać informacje o wspomnianych wcześniej NPC w chmurze, co pozwoli odciążyć sprzęt.
Oczywiście wszystkie ujęte tu informacje, to jedynie podciągnięte pod ramy GTA 6 fanowskie teorie i zapewne nieprędko przekonamy się, czy przywołane tu patenty powstały z myślą o nowej grze Rockstara. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość, a tymczasem dajcie znać, co myślicie o takich rozwiązaniach?
GTA 5 oryginalnie zadebiutowało w 2013 roku na konsolach siódmej generacji.