Blizzard ustalił już, że mamy telefony i zamierza szturmować rynek mobilnej dystrybucji.
Blizzard ustalił już, że mamy telefony i zamierza szturmować rynek mobilnej dystrybucji.
Wygląda na to, że podczas gdy uwaga graczy skupiała się przede wszystkim na niechęci wobec Diablo Immortal, to w międzyczasie Activision Blizzard zdążyło się już na dobre ukierunkować na urządzenia mobilne. Duża w tym zasługa niezwykle popularnego Call of Duty Mobile, które ma być wzorem dla kolejnych mobilnych portów. Podczas najnowszego sprawozdania finansowego włodarze Activision oznajmili, że kolejną marką, która zadomowi się na smartfonach będzie Warcraft.
To oczywiście żadna nowość, pierwsze wzmianki i pogłoski słyszeliśmy już w minionym roku, wraz z informacjami, że Blizzard prowadzi wiele projektów na platformy mobilne. Znacznie istotniejszy jest tu ogólny model rozwijania marki przyjęty przez Activision dla Call of Duty. Sugerując się nim możemy oczekiwać połączenia modelu pay-to-play (World of Warcraft) z free-to-play kolejno na PC i mobilkach. Jednym słowem klasyczny RTS jest raczej mało prawdopodobny, ale trzeba czekać na oficjalną prezentację. Następny w kolejce na urządzenia mobilne jest oczywiście Overwatch, ale tu na razie brak jakichkolwiek konkretów.
Przypomnijmy, że wedle najnowszych zapowiedzi Blizzarda Diablo 4 i Overwatch 2 nie mają szans na tegoroczną premierę.